آماده باش ۷۵۰ نفر از نیروهای خدمات شهری و فضای سبز منطقه ۲ برای برف فردا/ شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند

شهردار منطقه ۲ از آماده باش کامل ۷۵۰ نفر از نیروهای خدمات شهری و فضای سبز برای برف‌روبی در منطقه ۴ خبر داد و گفت: ۵۴۰ نقطه شامل مخازن زرد رنگ و محل های دپوی کیسه های شن و نمک جهت استفاده شهروندان لحاظ شده است.

به کزارش شهر، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲  درباره اقدامات این منطقه در ازای پیش‌بینی برف چهارشنبه گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشور و همچنین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران جهت آماده باش کامل نیروها و تجهیزات امروز جلسه هماهنگی بین معاونت ها، نواحی و عوامل ستاد برف روبی برگذار شد.

وی افزود: گام دوم در این زمینه آماده سازی سایت اصلی و ۴ سایت فرعی برف‌روبی در منطقه و اورهال ماشین آلات تخصصی و نیمه تخصصی برف‌روبی در منطقه بود.

شهردار منطقه ۲ ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که دنبال شد، شناسایی محل‌های جدید برای دپوی کیسه‌های شن و ماسه و نمک در منطقه بود.

وی با اشاره به اینکه از امشب ابتدا با بارش باران و بعد برف روبه رو هستیم، بیان کرد: بر همین اساس لایروبی انهار و حوضچه های آب گیر منطقه و استقرار نیروهای کارگری در محل های آب گیر در صورت بارش باران برنامه ریزی شد.

صالحی یادآور شد: در مجموع ۳۵۰ نفر از نیروهای خدمات شهری جهت برف روبی و ۴۰۰ نفر از نیروهای فضای سبز جهت درخت تکانی در ستاد برف روبی حضور دارند. این در حالی است که در صورت افزایش حجم بارش ها نیروهای پشتیبانی مانند نیروهای شهربان و معبربان نیز به این جمع افزوده می شوند.

وی با اشاره به استقرار و حضور اکیب های از حوزه پسماند خشک جهت انتقال کیسه های شن و نمک و شارژ مخازن در نقاط تعیین شده تاکید کرد: در مجموع ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات تخصصی و نیمه تخصصی برای انجام عملیات برف روبی امشب در محل های تعیین شده مستقر شده اند.

شهردار منطقه ۲ در ادامه گفت: در پیش بینی اولیه ۳۴۰ نقطه محل دپوی شن و نمک در منطقه وجود داشت که با دستور شهردار تهران مبنی بر افزایش محل های دپو این نقاط به ۵۴۰ نقطه افزایش پیدا کرد که شامل مخازن زرد رنگ و محل هایی که کیسه های شن و نمک جهت استفاده شهروندان دپو شده اند، می شود.

وی افزود: امروز بالغ بر ۲۰ هزار کیسه شن و نمک در مرحله اول توزیع شد که همچنان بحث جانمایی هایی بیشتر برای دپو این اقلام در منطقه  ادامه دارد.

مهدی صالحی ادامه داد: همچنین در سایت مرکزی برف روبی منطقه ۱۶۰۰ تن شن و نمک فله و کریستال شارژ شده است. 

وی بیان کرد: در سایت های فرعی برف روبی نیز نزدیک به ۵۰۰ تن کیسه شن و نمک برف روبی توزیع شده است.

شهردار منطقه ۲ در پایان یادآور شد: از شهروندان می خواهیم تا در زمان بارش با مدیریت شهری مشارکت کرده  و از ترددهای غیر ضروری خودروها بپرهیزند.

منبع: موج

انتهای پیام/

۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
کد خبر: 32419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =