هماهنگی عملیات اجرایی مدیریت برف در مرکز عملیات اضطرای شهر تهران

جلسه هماهنگی عملیات اجرایی مدیریت برف تهران با هدف مدیریت هماهنگ بارش برف در سطح تهران و خدمات‌رسانی به موقع به شهروندان در محل مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، در این جلسه که با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و جمع دیگری از مدیران شهرداری تهران و نمایندگان دستگاه‌های و سازمان‌های اجرایی برگزار شد، وضعیت بارش برف در مناطق مختلف و معابر شهر مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای رفع مشکلات احتمالی صادر شد.

بنابراین گزارش،  حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام گرفته گفت: هیچ گونه انسدادی در معابر به دلیل بارش برف نداشته‌ایم و تردد در شهر در حال انجام است.

وی افزود : از  حدود ساعت ۲۲:۳۰ دیشب شروع بارش برف را داشتیم که در ساعات تقریبا یک بامداد شدت بارش بیشتر شد. دیشب همکاران بنده شب پرتلاشی را سپری کردند به طوری که تقریبا ۸ ساعت برفی را سپری کردیم که ۶ ساعت آن پربارش بود. البته بارش در مناطق شمالی بیشتر بود.

وی یادآور شد : مناطق پایین دست به کمک مناطقی شمالی آمدند و هیچ گونه مسدودی و انسداد معابر نداشته‌ایم و تردد در شهر در حال انجام است.

وی عنوان کرد:  بالغ بر ۱۱هزار نفر نیروی کارگری به همراه ۳۱۳ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه فعال و به خدمت‌رسانی مشغول هستند و همان طور که گفتم مناطق پایین دست که بارش کمتری داشتند به کمک مناطق شمالی آمدند.

وی با بیان اینکه هماهنگی شهرداری و راهور در بازگشایی گره‌های ترافیکی حائژ اهمیت است، افزود: از پلیس راهور به دلیل هم افزایی و همراهی که داشتند و همچنین همکاران شهرداری برای زحمات‌شان تشکر می کنم.

 علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز درباره هماهنگی‌های انجام گرفته در قالب راه‌اندازی ستاد ویژه مدیریت برف در مرکز عملیات اضطراری شهر تهران گفت: تجربه موفق روز یکشنبه 23 بهمن ماه که در نتیجه آن هم آمادگی شهرداری و خدمات شهری افزایش پیدا کرد و هم با تشکیل ستاد مدیریت برف در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران یک نظام هماهنگی و فرماندهی واحد تشکیل شد ، باعث شد که نمایندگان همه دستگاه‌هایی که مدخلیت و ارتباطی با موضوع مدیریت برف داشتند ، در یک مکان کنار هم نشستند و جلسه با مدیریت معاون خدمات شهری شهردار تهران برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه علاوه بر مجموعه معاونت خدمات شهری، مجموعه امور مناطق، سازمان پسماند، سازمان آتش‌نشانی، مرکز ارتباطات، سازمان هواشناسی، بخش‌های مختلف سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اصحاب رسانه ، خبرنگاران صدا و سیما و پلیس محترم راهور از دیشب و امروز به دستور شهردار تهران در مرکز عملیات اضطراری شهر تهران حضور داشتند و از صبح نیز جلسه ستاد تشکیل شده است.

وی گفت: آمادگی میدانی و هماهنگی ستادی توامان و همینطور اطلاع‌رسانی به شهروندان صورت گرفت. اینها در کنار باعث شد که هم در روز یکشنبه مشکلی نداشته باشیم و هم امروز تا این لحظه با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون گره ترافیکی به خاطر برف نداریم و اگر جایی مشکلی به وجود می‌آید خیلی سریع بازگشایی صورت گرقته و مشکل رفع می شود.

وی افزود: این ستاد بر اساس وضعیت شهر و نیز وضعیت هواشناسی تا لحظه‌ای که نیاز باشد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام 

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 32441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =