گرمخانه مهر منطقه ۱۹ در طرح «زمستان گرم» در آماده‌باش شبانه‌روزی است

شهردار منطقه ۱۹ گفت: گرمخانه مهر منطقه به صورت شبانه روزی با گشت های سیار حامی شهر در معابر و فضاهای بی دفاع شهری آماده پذیرش افراد بی خانمان و کارتن خواب ها است.

 به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی افزود: در چند روز اخیر با کاهش دمای هوا ظرفیت گرمخانه این منطقه افزایش یافته و به طور میانگین در طول شب ۱۷۰ مددجو و آسیب دیده شناسایی و نسبت به تشکیل پرونده و ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی اقدام می شود.

او با بیان اینکه واحدهای گشت به هدایت آسیب‌دیدگان اجتماعی به گرمخانه‌ اقدام می‌کنند، ادامه داد: در این طرح همچنین ضمن شناسایی نقاط آسیب خیز و فضاهای بی دفاع شهری، برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به این مکان ها رسیدگی می کنند.

این مسئول با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در پذیرش و استقرار مددجویان گرمخانه اشاره کرد و گفت: مددجویان پس از استحمام و دریافت لباس در گرمخانه مستقر و از غذا، ویزیت پزشکی و دیگر خدمات بهره مند می شوند.

شهردار منطقه با بیان اینکه بعضی از این افراد خود به گرمخانه مراجعه می کنند بیان کرد: برخی از این افراد تمایل ندارند از جایی که هستند جابجا شوند و ترجیح می‌دهند به گرمخانه مراجعه نکنند که برای ساماندهی آنها یک دستگاه اتوبوس ویژه به صورت شبانه در نظر گرفته شده تا این افراد با اسکان موقت در آنجا دچار مشکل نشوند.

براساس این گزارش شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده افراد بی سرپرست و کارتن خواب با شماره تلفن فوریت های خدمات اجتماعی ۱۳۷ تماس حاصل فرمایندتا گشت‌های ویژه بلافاصله به محل اعزام و مددجویان را به مددسراها انتقال دهند.

گرمخانه مهر در بزرگراه آزادگان، مسیر شرق به غرب ورودی بزرگراه شهید کاظمی، دسترسی محلی، جنب موتوری سنگین، با ظرفیت ۱۵۰ نفر به افراد بی خانمان خدمات ارائه می دهد.

انتهای پیام 

۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 32516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =