آموزش مباحث محیط زیستی به ۲۱ هزار نفر از شهروندان منطقه ۹

شهردار منطقه ۹ از آموزش چهره به چهره و مجازی مباحث محیط زیستی به ۲۱ هزار نفر از شهروندان غرب پایتخت خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: در راستای ارتقاء فرهنگ محیط زیستی و افزایش مشارکت شهروندان و داوطلبان محیط زیست از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه توانمند سازی و مشارکت های محیط زیستی اقدامات شایان توجهی توسط اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه انجام شده است.
وی افزود: به این منظور آموزش  چهره به چهره و مجازی مباحث محیط زیستی به ویژه برای گروه های سنی کودکان و نوجوانان انجام شده که تاکنون به ۹۰۰۰ نفر به صورت چهره به چهره و به ۱۲۰۰۰ نفر آموزش های مجازی داده شده است.
شهردار منطقه ۹ با اشاره به اجرای ویژه برنامه های مناسبتی آموزشی عنوان کرد: استقبال از بهار، ساعت زمین، روز زمین پاک، روز جهانی تنوع زیستی، روز بدون دخانیات، دهه بدون کیسه پلاستیکی، هفته محیط زیست، استقبال از مهر، روز جهانی بدون خودرو، روز ملی کودک و محیط زیست، روز جهانی تغییرات اقلیمی، هفته هوای پاک، گرامیداشت دهه مبارک فجر و افتتاح ۲ خانه محیط زیست از جمله برنامه های اجرایی محیط زیستی در سال ۱۴۰۱ می باشد.
مرتضوی اظهار داشت: خانه های محیط زیست در محلات می توانند با جذب افراد علاقه مند به مباحث محیط زیستی با شناسایی از طریق داوطلبین محیط زیستی و ارائه راهکار در راستای رفع معضلات شناسایی شده اقدام کنند که به این منظور نسبت به افتتاح دو خانه محیط زیست در سال جاری در سرای محله شمشیری و سرای محله امامزاده عبدالله اقدام شده است. این امر حس مسئولیت پذیری شهروندان نسبت به رفع معضلات محیط زیستی در محلات را فراهم می کند.
این مقام ارشد شهری در منطقه ۹ در خاتمه یادآور شد: در نتیجه اقدامات مذکور و ایجاد همکاری فیمابین، ۸۰۰ نفر از اعضای NGO و ۹۰۰ نفر داوطلب که شامل دبیران و فعالان محیط زیستی هستند در خانه های محیط زیست محلات غرب پایتخت مشغول فعالیت می باشند.

انتهای پیام

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 32545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =