۲ تقاطع غیرهمسطح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار منطقه ۴ گفت: برای سال ۱۴۰۲ اعتبارات عمرانی منطقه از ۳۰۰ میلیارد به هزار میلیارد تومان رسیده و حدود سه برابر افزایش پیدا کرده‌ که در توسعه فضاهای فرهنگی و محلات موثر است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علی اصغر کمالی‌زاده شهردار منطقه ۴ در آیین افتتاح و آغاز ساخت ۷ پروژه عمرانی این منطقه که صبح امروز- یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ در قالب سی و یکمین رویداد امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: امروز افتتاح چندین پروژه عمرانی در منطقه ۴ با بهره برداری نمادین مقبره الشهدای پارک مجیدیه انجام می شود که این پروژه ها در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی افزود: پیاده روسازی بلوار شاهد و جشنواره، احداث دیوار حائل، احداث سرویس های بهداشتی در سطح منطقه، گذر ۱۵ متری شادمان، تبدیل نهر به کانیو خیابان فرجام، احداث دو زمین چمن مصنوعی در حکیمیه و بوستان پلیس و مسقف سازی پایانه علم و صنعت دیگر پروژه هایی است که امروز افتتاح می شوند.

کمالی زاده ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی کلان پروژه هایی در منطقه آغاز شده که شامل توسعه خط ۴ متروی تهران‌ است که ۸ ایستگاه را در داخل منطقه ۴ بهره برداری و مترو را وارد بدنه منطقه ۴ می کند و دیگری احداث دو تقاطع غیرهمسطح باقری به شهید بابایی و تقاطع غیر همسطح بوستان یاس فاطمی است که آغاز شده و در چند ماه آینده شاهد بهره برداری از آن ها خواهیم بود و علاوه بر این ساخت پروژه تقاطع غیرهمسطح رسالت با اتوبان شهید باقری نیز در چند ماه آینده آغاز می شود.

شهردار منطقه ۴ اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۲ اعتبارات عمرانی منطقه از ۳۰۰ میلیارد به هزار میلیارد تومان رسیده و حدود سه برابر افزایش پیدا کرده‌ که در توسعه فضاهای فرهنگی و محلات موثر است.

وی عنوان کرد: تا پایان اسفند حدود ۷ پروژه دیگر را نیز در منطقه به بهره برداری می رسانیم.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علی اصغر کمالی زاده شهردار منطقه ۴ در جمع خبرنگاران گفت: در اواخر اسفند ماه پروژه های اسکان کارگری، ساخت مخزن آب برای پشتیبانی از آبیاری فضای سبز، کلینیک تخصصی باغ پرندگان و یک چمن مصنوعی دیگر به بهره برداری می رسند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت امکانات ورزشی و تفریحی در منطقه ۴ بیان کرد: هر چند وضعیت اماکن ورزشی منطقه به نسبت سایر مناطق مناسب تر است، اما از آنجا که منطقه ۴ از نظر وسعت و جمعیت (بیش از یک میلیون نفر) با یک کلان شهر در کشور برابری می کند و این مسأله باعث شده که سرانه فضای ورزشی نسبت به جمعیت، قابل قبول نباشد، بنابراین در بودجه سال آینده رویکرد در پروژه های احداثی و غیرمستمر صرفا فضاهای فرهنگی و ورزشی است.

کمالی زاده اضافه کرد: از نظر سرانه فضای سبز به دلیل قرارگیری جنگل های شیان و تلو در محدوده منطقه، این سرانه به ۲۹ متر می رسد که امیدواریم با حفظ، نگهداری و توسعه این فضای سبز شاهد افزایش سطح خدمات در منطقه باشیم.

انتهای پیام/

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 32561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =