ایجاد پاتوق محلی در خیابان گوته منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از ایجاد پاتوق محلی در خیابان گوته این منطقه به منظور افزایش سرانه فضای سبز با رویکرد محله‌محوری خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه با اشاره به ضرورت بهبود سیمای شهری و جلوه‌های بصری در خیابان گوته گفت: این خیابان سال‌های گذشته به دلیل قرارگرفتن در محوطه بالای تونل امیرکبیر دست‌نخورده باقی‌ مانده و به فضای بی‌دفاع شهری تبدیل شده بود؛ ضمن آنکه وجود کارگاه ایستگاه متروی امیرکبیر که در خیابان ۱۷ شهریور واقع شده، به سیمای این خیابان لطمه وارد کرده بود.

یزدی افزود: با توجه به این دلایل، پس از بازدید میدانی از این خیابان در حدود یک ماه و نیم پیش از این، مقرر شد، یک پاتوق محلی با استفاده از نصب مبلمان شهری و ایجاد فضای سبز در این محدوده ایجاد شود که این پروژه از همان موقع آغاز شد و هم‌اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

وی از کاشت گیاهان معطر و رونده در این پاتوق خبر داد و بیان کرد: گیاهانی نظیر محبوبه شب، پیچ امین‌الدوله، نسترن قشقایی و گل‌های فصلی نظیر بنفشه و همیشه بهار از جمله گیاهان به‌کاررفته در این محوطه به شمار می‌روند که ان‌شاءالله با آغاز بهار طبیعت در نوروز امسال با زییایی و عطر دل‌انگیزشان، طراوت و نشاط و سرزندگی به محله ایران خواهند بخشید.

شهردار قلب طهران با اشاره به دیگر اقدامات‌ انجام‌شده در این پاتوق ادامه داد: نصب ۱۲ دستگاه آلاچیق (پرگولا)، ۵۹ عدد فلاور باکس سنتی چوبی به همراه ۲۴ عدد نیمکت و... از جمله این اقدامات بوده است.

وی همچنین درباره هرس درختان این منطقه که طبق روال هر ساله در حوزه فضای سبز صورت می‌گیرد، توضیح داد: هرس درختان منطقه که برای جوانسازی درختان، امری ضروری است، امسال از ابتدای آذرماه سال جاری آغاز شد و در ۲۰ بهمن‌ماه به پایان رسید؛ در نتیجه آن، حدود ۷۰ هزار اصله درخت در این برنامه هرس و جوانسازی شدند.

انتهای پیام/

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 32565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =