اعضای شورا فرصت بررسی ردیف‌های بودجه را نداشتند/ شهرداری ۴ بهمن‌ماه لایحه بودجه را ارسال کرده بود

آخوندی گفت: عدم حضور اعضا در شورا برای بررسی بودجه هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد؛ چراکه شهرداری لایحه بودجه را چهارم بهمن‌ماه ارائه کرده و بودجه در دست بررسی بود.

به گزارش شهر، محمد آخوندی درباره روند بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران، اظهار کرد: به دلیل اینکه ردیف‌های مربوط به عوارض و بهای خدمات از سوی وزارت کشور دیر ارسال شد، بخشی که باید تصویب و درآمدها مشخص شود، در بودجه لحاظ و بر اساس آن ردیف‌ها آماده شود، بیش از سال‌های قبل به طول انجامید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه به تصویب نهایی رسید، یادآور شد: امسال تا هفته گذشته، جزییات عوارض را تصویب می‌کردیم؛ بنابراین روند بررسی بودجه طولانی شد.

وی اضافه کرد: تصمیم ما این بود که روز یکشنبه ۳۰ بهمن‌ماه پس از اتمام جلسه کمیسیون تلفیق بودجه، ردیف‌ها و تبصره‌ها را آماده کنیم که البته در بخش تبصره‌ها مشکلی وجود نداشت، اما بخشی از ردیف‌ها آماده نشده بود؛ بخشی نیز که آماده کرده بودیم به اعضا تحویل دادیم و نگاه برخی اعضا این بود که در فرصتی مناسب، این ردیف‌ها بررسی و سپس در صحن علنی شورا مطرح شود.

آخوندی با بیان اینکه ردیف‌هایی که دیرتر آماده شده نیز به اعضای شورا تحویل داده می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از بررسی اعضا در اولین جلسه‌ای که هیئت رئیسه شورا مشخص کند، بودجه در صحن بررسی و تصویب خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مسئله خاصی وجود نداشت و موضوع، فنی و کاری بود، یادآور شد: این موضوع و عدم حضور اعضا در شورا برای بررسی بودجه هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد؛ چراکه شهرداری لایحه بودجه را چهارم بهمن‌ماه به شورا ارائه کرده بود و در این مسیر، بودجه در دست بررسی شورا بود.

وی افزود: در طول این مدت جلسات متعددی برای بررسی بودجه برگزار شد و رفت و برگشت‌هایی با تمام بخش‌های شهرداری، کمیسیون‌های شورا، کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق بودجه صورت گرفت، اما برای جلسه امروز، اعضا فرصت بررسی ردیف‌ها را نداشتند و درخواست کردند پس از مطالعه تصمیم‌گیری شود و در جلسه هم اندیشی روز گذشته مقرر شد، بخش‌های باقی مانده در اختیار اعضا قرار بگیرد و در جلسه آتی شورا به تصویب نهایی برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 32748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =