پیام تبریک حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به مناسبت روز مهندسی

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پیامی سالروز بزرگداشت دانشمند بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی را تبریک گفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در متن این پیام آمده است:

پنجم اسفندماه، زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی، مهندس برجسته و بنیان گذار علم نوین و تکنولوژی، خواجه نصیرالدین طوسی است که به عنوان روز ملی مهندسی نامگذاری شده و بی‌شک این نامگذاری، در راستای توجه به نقش والا و ارزشمند مهندسان و علم آن‌ها که از خلاقیت و ابتکار نشات گرفته، بوده است و قطعا زمینه ساز رشد و محرک توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود.

مهندسان در هر رشته و گرایشی با کسب دانش مهندسی، حرکت در مسیر تفکر و اندیشه، همراه با خلاقیت را آغاز می‌کنند و با تعهد، دانش و عمل‌شان، تحول‌آفرین و توسعه‌گرا هستند و با تکیه بر اندیشه‌ و حرفه خود، جامعه بشری را ممتاز و متمایز ‌از پیش می‌سازند.

در این میان با توجه به رشد شهرگرایی و شهرنشینی و در پی آن، به وجود آمدن طیف گسترده ای از چالش‌ها و مشکلات نوپدید که رفع آن‌ها نیاز به دانش، اندیشه و مهندسی دارد، نمی‌توان از نقش مهندسان شهرساز و معمار در توسعه متوازن شهرها، ایمنی و تاب آوری شهرها، توجه به موضوعات زیست محیطی و به طور کلی ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان آن‌ها چشم پوشی کرد. بنابراین، نقشی که شهرسازان و معماران در ایجاد بستر مناسب برای زندگی ساکنان شهر ها که معادل ۷۱درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود، می‌تواند بذر تغییر را در دل شهرها بکارد و تاثیری بسزا و تعیین کننده در هدایت و شکل‌گیری جامعه‌ای مطلوب داشته باشد.

در یک جمله مهندسی، هنر رسیدن به یک‌راه حل خوب است، امیداوریم، مهندسان توانمند کشورمان در تمامی عرصه ها با کشف مسیرهای بهتر در جهت حل چالش‌ها و علی‌الخصوص مسائل نوظهور گام بردارند و بتوانند رسالت خود را در سازندگی، عمران و آبادانی ایران اسلامی به نحو احسن به مرحله اجرا در آورند.

این روز را به تمام مهندسان، اساتید و دانشجویان رشته‌های مهندسی تبریک عرض می نمایم.

انتهای پیام/

۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 32816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =