محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران، درباره برنامههای شهرداری تهران در عید غدیر بیان کرد: امسال تلاش کردیم که این اقدامات بیشتر توسط شهروندان در محلات انجام شود.
او گفت: تزئین خیابانها و محلات که پیش از این توسط شهرداری تهران و با همکاری دستگاههایی مانند سازمان تبلیغات انجام میگرفت، امسال کامل به مردم واگذار شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران افزود: بر همین اساس ۱۱۰ مسجد پرمخاطب در پایتخت شناسایی شد و شهروندان جهت دریافت تزئیناتی مانند ریسههای رنگی میتوانستند به این مساجد مراجعه کنند و کوچهها و جلوی مغازههایشان را آذین بندی کنند.
او با بیان این که امسال برای نخستین بار این موضوع توسط مردم اجرایی شده است، گفت: پیش بینی کرده بودیم که ۵۰ هزار مغازهدار جهت تزئین جلوی درب مغازه از وسایل مورد نیازی که شهرداری در اختیارشان میگذارد استفاده کنند، ولی به دلیل مشکل نقدینگی این امکان برای همه کسبه فراهم نشد و تنها ۱۱۰۰ مغازهدار موفق به دریافت ریسههای رنگی برای تزئین جلوی درب مغازههایشان شدند.
جوادی یگانه با بیان این که شهرداری نقش تدارکاتچی برای خود در نظر گرفته است، گفت: برای ماه محرم نیز بنا داریم رویکرد همین منوال باشد و حوزه اجتماعی را به مردم واگذار کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران بیان کرد: بر همین اساس برای ماه محرم نیز ۱۱۰ مسجد پرمخاطب تهران، تقریبا در هر ناحیه یک مسجد در نظر گرفته شده است و شهروندان و کسبه میتوانند جهت دریافت پرچمهای سیاه ماه محرم به این مساجد مراجعه کنند و با سلیقههای خودشان آن را جلوی درب خانه یا مغازهشان استفاده کنند. البته تزئین عرشه پل و نورپردازی معابر و نصب پرچمهای بزرگ در پایتخت توسط شهرداری تهران انجام میشود.
نظر شما