اهداء و کاشت رایگان ۶۵۰۰ اصله نهال در منطقه ۸

فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ گفت: در آستانه فصل بهار، اهدا و غرس  ۵۴۰۰ اصله نهال مثمر و ۱۱۰۰  اصله نهال غیر مثمر در این منطقه در حال انجام است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اعلام خبر اهدا و غرس  ۵۴۰۰ اصله نهال گفت: هر ساله با نزدیک شدن به روز درختکاری و آغاز فصل بهار محل‌های مورد نظر در قطعات فضای سبز اعم از میادین، بوستان ها، لچکی ها و... جهت کاشت نهال شناسایی و روزانه توسط عوامل مربوطه کاشت انجام می‌شود.

وی با اشاره انجام و غرس ۵۰ درصد از این نهال‌ها افزود: این نهال‌ها در معابر اصلی، محدوده بزرگراه امام علی(ع) و میادین اصلی و منازل و... کاشته شده و تا پایان سال همه نهال ها، غرس می‌شود

شهردار منطقه۸ همچنین از ارائه خدمات رایگان شهرداری منطقه در کلینیک‌های گل و گیاه خبر داد و گفت: افزایش سرانه فضای سبز و بهسازی سیما و منظر شهری در اولویت فعالیت های معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه است که در این راستا ۳ کلینیک در سه نقطه از سطح محدوده فعال و خدماتی چون دوره‌های آموزشی رایگان گلکاری، تکثیر و نگهداری گیاهان آپارتمانی آموزش و مشاوره رایگان گل و گیاه، آفات و بیماری ها و فعالیت های تحقیقاتی گلخانه و مزرعه خانواده را به شهروندان ارائه می‌دهد.

تنهایی از فعالیت هر روزه این کلینیک در بوستان‌های تمدن، بهارستان و بوستان شقایق خبر داد و تصریح کرد: در مراکز تحقیقات آموزش و مشاوره گل و گیاه شهرداری منطقه هشت، علاوه بر خدمات رایگان و مشاوره ای کاشت و تکثیر گل و گیاه؛ فعالیت هایی نظیر نظارت بر انجام صحیح عملیات زراعی نواحی سه گانه نیز انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش در این طرح که از ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ در منطقه۸ آغاز شده است شهروندان می توانند درخواست خود را از طریق سامانه ۱۳۷ ثبت کنند تا به ترتیب نوبت، تیم‌های اعزامی از طرف اداره فضای سبز در محل حضور یافته و اقدامات لازم برای کاشت یا غرس نهال‌ها  انجام شود.

انتهای پیام/

۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 32914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =