برگزاری ۵۲ رویداد فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی، ادبی و قرآنی در پایتخت در قالب جشنواره‌های آرمان

دبیر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران از برگزاری آئین افتتاحیه جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آرمان در روز هشتم اسفندماه جاری خبر داد و جزییات آن را تشریح کرد.

رضا سیفی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است، فردا -دوشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۱- آئین افتتاحیه جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آرمان با حضور شهردار پایتخت، اعضای شورای شهر تهران و همچنین خانواده شهید آرمان در حسینیه جماران برگزار شود.
وی افزود: در قالب سلسله جشنواره های آرمان قرار است ۵۲ رویداد فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی، ادبی و قرآنی در سطح شهر تهران برای شهروندان برگزار شود. 
دبیر جشنواره های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران ادامه داد: هدف از برگزاری این رویدادها ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین شهروندان از یک سو و از سوی دیگر احیا و تقویت هویت شهری، محلی، منطقه‌ای، ایرانی و اسلامی است. 
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف این جشنواره ها استعدادیابی در بین نوجوانان و جوانان تهرانی است، بیان کرد: نخستین رویداد در این زمینه، امسال در حوزه تفریح و ورزش با موضوع «قهرمان شهر» در تهران آغاز شد. قرار است اختتامیه این جشنواره که افتتاحیه آن در تیرماه  برگزار شد، در اواخر اسفند ماه برگزار شود.
رضا سیفی یادآور شد: در جشنواره «قهرمان شهر» حدود ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی در قالب ۸ رشته ورزشی شرکت کردند و قرار است از ۸ اسفندماه فینال این رقابت ها برگزار شود.
وی با بیان اینکه در نهایت قهرمان شهر تهران در این رشته ها مشخص می شود، تاکید کرد: یکی دیگر از رویدادهای جشنواره ای برگزاری جام بازی های الکترونیک بود که با استقبال کم نظیری مواجه شد.
دبیر جشنواره های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران در ادامه گفت: در این جشنواره حدود ۶ هزار نفر برای حضور در جام بازی های الکترونیک ثبت نام کردند.
وی با اشاره به ویژگی های جذاب جام بازی های الکترونیک افزود: دو ویژگی این رقابت ها، نخست جایزه بزرگ آن بود که برای نخستین بار در کشور در این سطح برگزار می شد. دومین ویژگی این جام دعوت برگزیدگان این رقابت ها به اردوی تیم ملی بازی های الکترونیک است.
سیفی ادامه داد: اختتامیه بازی های الکترونیک روز گذشته با حضور شهروندان تهرانی در برج میلاد برگزار شد.
وی با اشاره به رویداد دیگری که در حال برگزاری است و ثبت نام آن آغاز شده است، بیان کرد: جشنواره مدیحه سرایی رویداد فرهنگی دیگری است که طراحی شده و هم اکنون فراخوان آن برای علاقه مندان شروع شده است.
دبیر جشنواره های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران  یادآور شد: رویداد بعدی، جشنواره رسانه است که شهروندان تهرانی به ویژه دهه هشتادی ها و نودی ها در کنار عموم شهروندان قرار است درباره هویت محلات، هویت تاریخی، خرده روایت های هر محله و قهرمانان هر محله تولیداتی داشته باشند و در این جشنواره شرکت کنند.
وی تاکید کرد: جشنواره دیگری که زمان برگزاری آن با ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان مصادف می شود و به زودی اطلاع رسانی درباره این رویداد فرهنگی انجام می شود، جشنواره قرآنی است که در سه حوزه حفظ، قرائت و تفسیر برگزار می شود که یک کار ویژه و مسابقه جذابی خواهد بود.
وی در انتها افزود: این جشنواره ویژه نوجوانان تدارک دیده شده و قرار است در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شود.
انتهای پیام/ 
۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
کد خبر: 32945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =