نمایش دستاوردهای طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار

نمایشگاه دستاوردهای طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله با حضور معاون اول رئیس جمهور در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران گشایش یافت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل نمایشگاه شهرآفتاب، نمایشگاه دستاوردهای طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب امروز دوشنبه ۸ اسفند ماه گشایش و ضمن سخنرانی معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، مسئولان مربوطه در نهادهای عمومی و انقلابی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، کمیته‌امداد، بهزیستی، جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌ها، اقدامات خود را در حوزه بازآفرینی شهری تشریح کردند.

معاون اول رئیس جمهور پیش از این مراسم با همراهی وزرای حاضر و سایر مسئولان مربوطه از نمایشگاه دستاوردهای طرح توانمند سازی ۲۰۲۰ محله شامل غرفه های سلامت، بهداشت درمان، عمران و مسکن، سامانه های تخصصی اشتغال و کارآفرینی، خدمات آموزشی، دبیرخانه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله، خدمات ورزشی، اجتماعی و فرهنگی بازدید کرد.

از موارد حاضر شده در نمایشگاه طرح پویش جهاد علمی با همکاری دبیرستان البرز، آموزش کسب و کار با همکاری دانشگاه شریف، سامانه های تخصصی اشتغال و توانمندسازی نیازمندان شغل در محلات کم برخوردار، سامانه های بازآفرینی شهری و سند دار کردن متقاضیان، ارائه خدمات آموزشی حضوری و آنلاین به کودکان و نوجوانان بویژه بازماندگان از تحصیل، بهسازی و نوسازی مدارس، خدمات رایگان درمانی در دوران بارداری به مادران و اساسنامه تعاونی های مسکن محلات کم برخوردار بود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شکل‌گیری هسته‌های پیشرفت در محلات کم برخوردار در بدنه دولت و نهادهای انقلابی آغاز و به صورت جدی در دولت سیزدهم پیگیری شده است، گفت: مشکلات موجود در سکونتگاه های غیرمجاز و بافت های فرسوده  در ارائه خدمات شهری به این بخش از کشور در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود که در این راستا سامانه ای در سازمان بازآفرینی شهری برای سند دار کردن منازل متقاضیان در بافت های فرسوده هدف گذاری شده است.

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: طرح ۴۰۴۰ در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه و راستای طرح ۲۰۲۰ محله برای صیانت از حوزه تولید و کمک به اقتصاد روستا راه اندازی شده است.

علی آقامحمدی رییس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار نیز با اعلام اینکه متقاضیان تا آخر اسفند برای دریافت سند منازل خود در سامانه بازآفرینی شهری مهلت ثبت نام دارند، ادامه داد: دانش آموزان مقطع دهم تا دوازدهم می‌توانند با مراجعه به مراکز اعلام شده در کلاس‌های آموزشی کنکور که با حضور ۳۰۰ استاد برجسته کشوربرگزار شده است، شرکت کنند.

وی ایجاد سامانه شریف و برگزاری دوره‌های پنج ماهه آموزش کسب و کار را از دیگر اقدامات این ستاد برشمرد و گفت: با ایجاد سامانه‌ای در وزارت کار و شناسایی ۲۰۰ هزار فرصت شغلی با کمک وزارت صمت این آمادگی وجود دارد تا افراد فاقد شغل در محلات کم برخوردار و ثبت نام در سامانه نیازهای شغلی خود را فراهم کنند.

انتهای پیام/

۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 33004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =