رشد ۴۸۸ درصدی نوسازی بافت‌ فرسوده در منطقه ۱۸

شهردار منطقه ۱۸ تهران از رشد چشمگیر صدور پروانه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: آمارها حاکی از رشد ۴۸۸ درصدی در بخش صدور پروانه است.

 محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در خصوص میزان صدور پروانه ساخت و ساز در بافت های فرسوده در این منطقه اظهار کرد: توقف چهار ساله ایجاد شده در ارائه تسهیلات به متقاضیان نوسازی بافت فرسوده موجب شده بود تا اقبال عمومی برای مشارکت در این مقوله کاهش یابد و ناپایداری و ریزدانگی بافت‌های موجود به دغدغه مهم مدیریت شهری مبدل شود.

وی افزود: پس از اعمال تدابیر ویژه برای تغییر رویه کنونی، مصوبات کمیسیون ماده ۵ در خصوص بافت فرسوده و ناکارآمد در منطقه ۱۸ با پیگیری های مستمر اخذ و مقرر شد تا علاوه بر ارائه تسهیلات در پرداخت عوارض، یک طبقه تشویقی نیز برای متقاضیان در معابر ۶ و ۸ متری کارسازی شود.

به گفته خسروی طی ده ماهه سال گذشته تعداد پروانه های صادره در این بخش تنها ۲۵ مورد بوده که این آمار در مقایسه با زمان مشابه در امسال با رشدی ۴۸۸ درصدی به ۱۴۷ مورد رسیده و این امر موجب شده مساحت ۲۱ هزار و ۲۳۱ متر مربعی به میزان ۱۰۹ هزار و ۱۰۶ متر مربع افزایش یابد.

شهردار منطقه ۱۸ در پایان به خروج صدها پلاک ثبتی از کمربند سبز در شهرک های مسلمین و خرمنکوب اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام گامی مؤثر در مشارکت پذیری شهروندان برای گرایش به نوسازی بافت‌های فرسوده تحت مالکیت خودشان خواهد بود.

انتهای پیام/

۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 33024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =