پروژه زیرگذر خیابان شریعتی به بزرگراه صدر غرب سال آینده اجرایی می‌شود/به‌زودی شاهد رونق ساخت و ساز در ده ونک خواهیم بود

شهردار منطقه ۳ گفت: مطالعات پروژه زیرگذر شریعتی به صدر غرب انجام شده و سال آینده اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، حمید جوانی شهردار منطقه ۳ در آیین بهره برداری از ۲۲ پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۳ و افتتاح چندین پروژه منطقه ۱۱ که عصر امروز- سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱- در سی و هشتمین رویداد امید و افتخار به میزبانی منطقه ۳ برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد ما از آبان ماه سال گدشته که در خدمت مردم منطقه ۳ هستیم با دو نگاه کوتاه مدت و بلند مدت به فعالیت های منطقه شکل گرفت. یکی از اولویت های ما در منطقه تکمیل پروژه های نیمه کاره بود؛ تکمیل پروژه هایی که در سنوات قبل شروع و به هر دلیلی متوقف مانده بود در دستور کار قرار گرفت و در کنار آن پروژه های جدیدی را در حوزه های مختلف در راستای رفع مشکلات شهروندان تعریف کردیم.

وی افزود: پروژه مجموعه ورزشی فرهنگ و ملل در محله صدر که این محله سرانه ورزشی پایینی دارد از جمله آنها است ، یکی دیگر از پروژه ها که ۴ سال معطل مانده بود مجموعه ورزشی امامزاده قاضی الصابر است که در این دوره تکمیل شد.

جوانی ادامه داد: پروژه زیرساختی دیگر که معضل چند ساله خیابان ولیعصر (عج) را برطرف کرد، کانال جمع آوری آب های سطحی تقاطع پارک وی و ولیعصر (عج)است؛ همچنین مسقف سازی پایانه ونک، حدود ۱۰ هکتار بازسازی و مرمت فضاهای سبز منطقه، احداث گلخانه پارک ملت و اصلاحات هندسی معابر که به تسهیل در تردد کمک می کند از دیگر پروژه هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

شهردار منطقه ۳ اضافه کرد: علاوه بر این نیروگاه خورشیدی در ناحیه ۶ که به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کرد و مخازن آب که در ۸ ماه اخیر برای مشکل آبیاری فضای سبز احداث شد و از امروز در خدمت شهروندان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در خصوص پروژه های آینده در منطقه ۳ نگاه ما این است که با احداث پارکینگ های طبقاتی و اصلاحات معابر مشکلات ترافیکی منطقه را کاهش دهیم، همچنین مطالعات پروژه زیرگذر شریعتی به صدر غرب انجام شده و سال اینده اجرایی می شود، علاوه بر این رمپ بلوار کاوه به سمت صدر شرق که ۱۸ سال به دلیل معارض فقط در یک طرف آن تردد صورت می گرفت، با رفع معارض در این دوره آماده احداث است.

جوانی یادآور شد: در خصوص پروژه چهار راه جهان کودک که یکی از پروژه های مهم منطقه است نیز کارهای زیرساختی و امکان سنجی آن در سال آینده انجام و مقدمات اجرای آن فراهم خواهد شد.

شهردار منطقه ۳ گفت: درباره آخرین وضعیت ده ونک نیز کارهای مطالعاتی آن انجام و طرح تفصیلی آن تهیه شده و مصوبه کمیسون ۵ را گرفتیم و به زودی شاهد رونق ساخت و ساز و نوسازی ده ونک هستیم تا مشکل بافت فرسوده در آن حل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه های TOD منطقه در محدوده متروی قلهک و میرداماد را دنبال می کنیم و بهره گیری از ظرفیت اطلاعات شهروندان نیز مورد استفاده ما قرار می گیرد که اولویت ما بهره گیری از این ظرفیت برای پروژه های سال آینده است.

گفتنی است؛ در این مراسم پروژه های منطقه ۱۱ نیز به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد. در این مراسم سجاد محمدعلی‌نژاد مدیرکل حوزه شهردار تهران، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، حمید جوانی شهردار منطقه ۳ و جمعی دیگر از مدیران شهری حضور داشتند.

انتهای پیام/

۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 33042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =