زیرساخت‌های شهری همزمان با رشد جمعیت تغییر نکرده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت بررسی دوره‌ای ایمنی در شهر گفت: با توجه به تغییرات جمعیتی گسترده در شهر تهران، توجه به مقوله ایمنی و به روز رسانی زیرساخت های شهری همزمان با رشد جمعیت از ضروریات انکارناپذیر است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی در همایش "ایمن سازی ساختمان‌های پر خطر شهر تهران" که با حضور شهرداران مناطق و نواحی شهرداری، در سازمان آتش نشانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشان شهید "قریب رضا دارابی"، گفت: بررسی دوره ای ایمنی در شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است، مانند یک پرستار که چندین مرتبه در هنگام بستری یک بیمار، علائم آن را چک می‌کند، ولی آیا آمار و اطلاعات در شهر پردازش می‌شود؟ ما در حوادث مربوط به بالابرها هفته ای یک بار حادثه مرگبار داریم. باید برای همه مکان هایی که بالابر دارند دستور العمل ایمنی صادر و ابلاغ شود.

صارمی با اشاره به تراکم جمعیت در شهرها افزود: جمعیت بسیار زیادی در شهر تهران زندگی می‌کنند، و هیچ جای دنیا تغییر جمعیتی شهرهای ما را نداشته است. ولی آیا ما با این افزایش جمعیت توانسته ایم، عقب ماندگی در حوزه های مهم شهرنشینی را جبران کنیم؟ ما باید بپذیریم که زیر ساخت های شهری همزمان با رشد جمعیت شهر پیشرفت نکرده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره توجه به اصول ایمنی تاکید کرد: ساختمان ها باید گارانتی داشته باشند و همه ما باید در مجامع تلاش کنیم تا این مهم حل شود، و استاندارد مصالح توسط سازندگان در ساختمان‌ها اخذ شود و ایمنی در دستور کار قرار گیرد. از طرفی، فرهنگ ایمنی مقوله بسیار مهمی است، به طور مثال، به بررسی میدانی خودروهایی را که در سطح شهر تردد می‌کنند، بپردازیم و ببینیم چه تعدادی از آنها مجهز به خاموش کننده هستند؟ یا کار با خاموش کننده را فرا گرفته‌اند؟ ما باید به همکاری هم، ایمنی را به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم.

وی افزود: بسیاری از اماکن دچار تغییر کاربری شده اند که این مسئله ایمنی را به شدت تهدید می کند باید از رسانه ها به عنوان یک ابزار استفاده کنیم و آنها را برای ابراز مسائل به خدمت بگیریم نه اینکه آنها را تهدید بدانیم.

انتهای پیام/

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 33063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =