یگان حفاظت بانوان در صورت تصویب شورا سال آینده راه‌اندازی می‌شود/کشف ۳ کیلو مواد مخدر در بوستان‌ها توسط یگان حفاظت

مشاور شهردار تهران و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران از راه اندازی یگان حفاظت بانوان در سال آینده در صورت تصویب شورای شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، سرهنگ سید هادی موسوی در نشست خبری خود که صبح امروز، چهارشنبه ۱۰ اسفندماه، برگزار شد اظهار کرد: در سال ۱۳۹۰ در پی هماهنگی شهردار وقت با ستادکل نیروهای مسلح و فراجا، یگان حفاظت شهرداری تهران فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۹۳ دستورالعمل تشکیل یگان با یک اصلاحیه به شهرداری ابلاغ شد و براساس این دستور العمل، یگان حفاظت شهرداری تهران وظیفه حفاظت از تاسیسات، اماکن و اموال منقول و غیر منقول شهرداری را عهده دار گشت. 

وی افزود: بخشی از بدنه یگان حفاظت از افسران آموزش دیده انتظامی  و بخشی از همکاران غیر نظامی هستند و به طور کلی، حدود ۵ هزار نفر در این یگان مشغول انجام وظیفه هستند. 

وی عنوان کرد: یگان حفاظت شهرداری، وظیف حفاظت از یک سری اماکن را دارد که دارای طبقه بندی هستند و مصوبه شاک دارند. وظیفه یگان حفاظت مراقبت از این رده های حفاظتی است و در این زمینه تابع مصوبه شاک هستیم. 

وی عنوان کرد: از شهردار تهران و مجموعه شهرداری به دلیل حمایت از یگان حفاظت تشکر می کنم. یکی از مشکلات یگان حفاظت، بحث نداشتن کار ضابطی بود که با پیگیری هایی که خرداد امسال انجام شد، به همکاران نظامی شاغل در یگان کارت ظابطیت داده شد. 

وی اشاره کرد: با هماهنگی  که با دادستانی کل کشور داشتیم، طی ابلاغیه ای به دادسرا و دادستانی عمومی شهر تهران، احکام مرتبط با یگان حفاظت شهرداری از طریق همکاران در مجوعه یگان اجرایی شد. 

سرهنگ موسوی با اشاره به وظیفه یگان ادامه داد: در سطح شهر تهران وظیفه ما مقابله و پیشگیری است و امنیت حدود ۱۳ بوستان بزرگ همچون  ولایت و سرخه حصار را بر عهده داریم. 

وی اشاره کرد:  یگان حفاظت بانوان در تابعیت یگان حفاظت شهرداری تهران را  سال آینده در صورت تصویب شورای شهر رونمایی خواهیم کرد و بحث دیگری که دنبال کردیم تشکیل یگان احتیاط برای پشتیبانی ماموریت های یگان حفاظت است. 

وی خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی در یک سال گذشته انجام شد؛ از جمله بحث ابلاغ آرای قضایی در کمیسیون های داخلی به تعداد ۴۸ هزار و ۱۰۸ مورد و در بحث ساماندهی دستفروشان با همکاری شهرداری ۱۱۵۰مورد و جمع آوری افراد بلامکان به تعداد ۱۶ هزار و ۹۰۰ نفر انجام شد.  همچنین کشف حدود ۳ کیلو مواد مخدر که بیشتر در بوستان ها بود و کشف مشروبات را داشتیم. علاوه بر این،  تعداد ۱۶ خودرو و ۷ دستگاه موتور سیکلت سرقتی کشف شد. ۷ قبضه سلاح گرم و سلاح سرد و همچنین مواد منفجره هم کشف کردیم. 

وی در مورد بزرگترین اقدام یگان حفاظت عنوان کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه ۱۹ که متخلفان در زمین های دولتی و شهرداری اقدام به ساخت و ساز کرده بودند با هماهنگی دستگاه قضایی تخریب انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: یگان حفاظت شهرداری در سال آینده ماموریت های بهتری انجام خواهد داد.

سرهنگ موسوی در ادامه در مورد به کارگیری افرادی خاص برای انجام عملیات تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: تا به حال خودم این موضوع را ندیدم و نشنیدم و اینها شایعه سازی است. در تمام مناطق یگان حفاظت وجود دارد و درحال حاضر نیروهای یگان حفاظت درحال مقابله با سودجویان هستند. 

مشاور شهردار تهران افزود: در راستای اجرای احکام قضائی بخشی از افراد بانوان هستند و این افراد مقابله‌هایی را انجام می‌دهند و برای جلوگیری از بروز مشکلات و چالش‌ها به دنبال به کارگیری نیروهای بانو هستیم و در ابتدای برنامه حدود ۲۰۰ نفر جذب خواهند شد.در تهران ۹ بوستان بانوان وجود دارد و باید حتماً از یگان حفاظت بانوان نیز استفاده کرد تا از بروز مزاحمت در پارک‌ها برای بانوان جلوگیری کرد. 

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در مورد امنیت مترو گفت: یگان حفاظت مترو در سال آینده تقویت خواهد شد و هم در بحث دست فروشان و ایجاد مزاحمت‌ها برای سال آینده برنامه جامع و کاملی خواهیم داشت. پلیس مترو باید وجود داشته باشد و پلیس وظیفه تخصصی خود را انجام می‌دهد و وظیفه مراقبت از تأسیسات و اماکن مترو نیز با یگان حفاظت است. در حوزه مترو ۱۶ مأموریت در حوزه یگان حفاظت و ۲۲ مأموریت در حوزه پلیس مترو است. 

اجرای ویژه برنامه‌های نوروزی برای مقابله با بساط گستران

سرهنگ موسوی در مورد گشت زنی نیروهای یگان حفاظت در پارک‌ها گفت: وظیفه ما برقراری امنیت برای شهروندان است و برهمین اساس گشت زنی‌های خود را در سطح شهر و پارک‌ها انجام می‌دهیم. در نوروز نیز گشت زنی‌های ما با قوت ادامه خواهد داشت. 

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان آسیب دیدگی ابنیه شهر گفت: در اغتشاشات اخیر پا به پای نیروهای انتظامی در میدان بودیم و مورد خاصی در حوزه تخریب اماکن و تأسیسات نداشته‌ایم و در این حوزه فرد یا افرادی دستگیر نشدند.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در مورد برنامه یگان حفاظت برای نوروز گفت: از هم اکنون برنامه‌های خوبی برای بساط گستران و دست فروشان در دستور کار قرار داده‌ایم و برنامه خاصی برای ساماندهی بوستان‌ها در دستور است. 

وی افزود:  برای جمع آوری معتادان تنها کمک می‌کنیم اما برقراری امنیت در مراکز یاور شهرها برعهده یگان حفاظت نیست. البته، از آنجایی که شهرداری تهران معتادان را جمع آوری می‌کنند یگان حفاظت در مواردی وارد می‌شود.

انتهای پیام

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 33084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =