پاکسازی بوستان بزرگ ولایت با مشارکت Ngo های دوستدار محیط زیست

 بوستان بزرگ ولایت به مناسبت گرامیداشت هفته درختکاری و منابع طبیعی روز دوشنبه ۲۲ اسفندماه با مشارکت دوستداران محیط زیست از زباله و فیلتر سیگار پاکسازی می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی با اشاره به شعار این هفته با عنوان "درخت برای زندگی با هم بکاریم برای ایران سرسبز، ایران قوی" افزود: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصت مغتنمی برای یادآوری لزوم احترام به محیط زیست و منابع طبیعی و ارتقاء فرهنگ عمومی در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی و درختکاری است.

فرهادی افزایش و ارتقاء آگاهی‌ها و دانش عمومی شهروندان در خصوص موضوعات مرتبط با منابع طبیعی، محیط زیست و ارزشمندی درختان، جلب توجه و برانگیختن حساسیت عموم مردم نسبت به معضلات و مشکلات محیط زیست و منابع طبیعی، افزایش و ارتقاء مشارکت مردمی در توسعه، نگهداشت و ترویج فرهنگ درختکاری، کنترل آلودگی های محیط زیست، بهبود وضعیت، کیفیت آن و تقویت روحیه مشارکت در اقشار مختلف مردم را از اهداف اجرای ویژه برنامه های این هفته بیان کرد.

او یکی از برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۲ اسفند را پاکسازی بوستان ها از فیلتر سیگار و زباله عنوان کرد و گفت: به همین منظور با مشارکت دوستداران محیط زیست بوستان های بزرگ و پرتردد ولایت، شقایق و... پاکسازی و آموزش های محیط زیستی همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و اهدای کیسه های پارچه ای برای خرید در آنجا ارائه می شود.

شهردار منطقه اجرای رویداد نشان برتر کوچه های دوستدار محیط زیست به مناسبت روز درختکاری ۱۴ و ۱۵ اسفند در محلات شکوفه و دولتخواه جنوبی همراه با اجرای جشن و آموزش های شهروندی، غرس نهال در منازل خانواده شهدا به منظورگرامیداشت یاد و خاطره آنها، اعزام فعالین محیط زیستی به بازارگل شهید محلاتی و باغ ملی گیاه شناسی، اطلاع رسانی درخصوص نحوه نگهداری گل های آپارتمانی و فضای سبز با توزیع انواع بروشور و همچنین حساس سازی شهروندان نسبت به حفاظت از گونه های گیاهی موجود در بوستان ها و .... از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

انتهای پیام /

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
کد خبر: 33143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =