برپایی جشن «قرار جوانی» در باب الرضای تهران

جشن ازدواج ۳۰ زوج جوان همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان با عنوان "قرار جوانی" در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه با اشاره به برگزاری ویژه برنامه روز جوان همزمان با ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام گفت: آیین ازدواج ۳۰ زوج جوان با عنوان «قرار جوانی» شب گذشته به میزبانی شهرداری منطقه ۱۵ تهران در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

او افزود: هدف از مشارکت شهرداری در این جشن با رسانه ملی و موسسات و گروههای جهادی منطقه، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین فراهم شدن زمینه برپایی جشن ازدواج آسان برای زوج های جوان است.

شهردار منطقه با بیان این مطلب که پیامبر اکرم (ص) فرمود؛ بهترین ازدواج، آسانترین آن است، اضافه کرد: ازدواج آسان در صورت اراده زوج ها امکان پذیر است و متاسفانه ترویج ازدواج های پر هزینه، سن ازدواج را بالا برده و هزینه های کمرشکن یک عامل بازدارنده بر سر راه ازدواج جوانان است.

شیری ادامه داد: بازگشت به سبک زندگی ایرانی - اسلامی که بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری است می تواند گره گشای بن بست ازدواج نسل جوان باشد. او تاکید کرد: ازدواج آسان مایه خیر و برکت زندگی زوجین است و موجبات تحکیم بنیان خانواده ها را فراهم می کند.

شهردار منطقه در ادامه به تشریح برنامه های این جشن زیبا و به یاد ماندنی پرداخت و افزود: قرائت خطبه عقد ازدواج و پخش زنده از رسانه ملی، اجرای مجریان برتر شبکه پنج سیما، گفت‌وگو با دختران جوان موفق باب الرضای تهران و زوج‌های جوان، اجرای برنامه‌های هنری همراه با آتش بازی و نورافشانی، اجرای گروه سرود دختران ۵ ساله تسنیم و حضور و مشارکت عموم مردم منطقه باب الرضای تهران بخش‌های مختلف این مراسم ویژه بود.

برپایه این گزارش؛ جشن «قرار جوانی» کاری مشترک از معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵، باب الرضای تهران و گروه معارف شبکه پنج سیما بود که با مشارکت و همراهی گروه‌های جهادی فعال در حوزه جوانان و سبک زندگی اسلامی و ازدواج آسان، همزمان با شب میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر (ع) به روی آنتن زنده رفت.

انتهای پیام//

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 33167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =