۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 33213
جشن‌های مردمی در محله‌های شهر

شهرداری تهران: برنامه‌های بهار ایران به مناسبت اعیاد شعبانیه در ۲۲نقطه تهران اجرا می‌شود.

به گزارش شهر، چهره شهر در آستانه نیمه‌شعبان تغییر کرده است. پرچم‌ها و ریسه‌های رنگی و المان‌هایی مانند گل نرگس و... همه نویدبخش برگزاری جشنی بزرگ در پایتخت هستند. امروز عصر جشنواره جشن نور تهران زیبا هم در بوستان ملت رونمایی می‌شود؛ جشنواره‌ای که به مناسبت نیمه‌شعبان برگزار شده و تا عید سعید فطر نیز ادامه خواهد داشت. علاوه بر آن، مسئولان فرهنگی هم برنامه‌های خاص و ویژه‌ای تدارک دیده‌اند که به‌گفته مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیرکل اداره فرهنگی شهرداری تهران قرار است از ۱۵ تا ۲۱اسفند در قالب پویش روز امید در بهار ایران در ۲۲نقطه مهم تهران با مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های محلی برگزار شوند. از سوی دیگر با همکاری سازمان‌های تبلیغات اسلامی و فرهنگی- هنری شهرداری و زیباسازی شهر تهران،  «جشن محله‌ها به عشق مهدی»  در محله‌های مختلف پایتخت به اجرا در می‌آید.

 مدیریت شهری با نگاه عدالت‌محور تدابیری اتخاذ کرده تا همه شهروندان در مناطق ۲۲گانه بتوانند از برنامه‌هایی که در مناسبت‌های ملی و مذهبی اجرا می‌شوند، استفاده کنند؛ ازاین‌رو ۵پهنه، ۱۱۰نقطه شهری و ۲۲نقطه منطقه‌ای تعیین و تثبیت شده است؛ تدبیری که حضور گسترده مردم در برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، فراغتی و... را رقم خواهد زد. جشن نیمه شعبان هم براساس همین رویکرد در ۲۲نقطه مهم و پرتردد تهران برگزار می‌شود؛ جشنی که به‌گفته زیبایی‌نژاد؛ مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران فرصتی برای تبیین سبک زندگی مومنانه و ایجاد نشاط و شادمانی در فضای شهر است؛ «نهادینه‌سازی‌ فرهنگ انتظار و بسط گفتمان مهدویت، ترویج و اشاعه روحیه نشاط و شادابی و ترویج معارف دینی در میان نوجوانان و جوانان، توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت سبک زندگی مهدوی، ایجاد و تقویت فضای امید، نشاط و مشارکت در جامعه با محوریت انتظار فرج امام‌زمان(عج)، نکوداشت آیین‌های اسلامی و ایرانی با مشارکت حداکثری شهروندان و... اهدافی هستند که سرلوحه برنامه‌های پیش‌بینی شده قرار گرفته‌اند.»

او همچنین اعلام کرد که برنامه‌های جشن نیمه شعبان با تأکید بر حضور گسترده مردم به‌ویژه جوانان دهه هفتادی و هشتادی، پیش‌بینی شده است.

برنامه‌های پیش‌بینی شده
برپایی استیج و برگزاری جشن با اجرای گروه‌های اقوام سنتی، اجرای مسابقه فرهنگی، مولودی‌خوانی، تجلیل از خانواده شهدا، حرکت کاروان‌های خودرویی و پخش مولودی و سرود در محلات (۵خودرو در هر منطقه)، نورافشانی تهران در شب میلاد، اعزام کاروان به جمکران (هر منطقه حداقل یک اتوبوس)، برپایی ۷۰موکب پذیرایی و فرهنگی در اطراف مسجد مقدس جمکران اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت نیمه‌شعبان هستند.

۲۲نقطه میزبان جشن میلاد
در هر منطقه یک نقطه مهم و پرتردد برای برگزاری جشن نیمه‌شعبان مشخص شده که این ۲۲نقطه عبارتند از: میدان‌های تجریش، شهید تهرانی‌مقدم، ونک، صادقیه، ولیعصر، آزادی، هفت‌تیر، جمهوری، شهدا، نبوت، ۱۳آبان، خراسان، بازار دوم، ابوذر، معلم، کمال‌الملک، فلکه دوم تهرانپارس، بوستان دانشجو، فلکه دوم نیروی هوایی، ضلع غربی حرم میدان شهرری، دریاچه شهدای خلیج‌فارس و اراضی عباس‌آباد.
 

جشن‌های مردمی در محله‌های شهر


منبع: همشهری

انتهای پیام/

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 33213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =