۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 33215

پاسخ تقدسی‌نژاد به وزارت ارشاد درخصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب

نمایشگاه نفت در شهر آفتاب سال آینده برگزار می‌شود
پاسخ تقدسی‌نژاد به وزارت ارشاد درخصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب درخصوص برگزاری نمایشگاه نفت، احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب و آخرین وضعیت این مجموعه توضیح داد.

عباس تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی آفتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر با بیان اینکه از ابتدای حضور در این مجموعه اعلام کردیم که نمایشگاه های بزرگ را به شهر آفتاب می آوریم و این ادعا بر اساس فرضیه غیر قابل انجام نبود بلکه بر اساس واقعیت های موجود و قابلیت های بالقوه مجموعه شهر آفتاب بود، اظهار کرد: از همان ابتدا نیز نمایشگاه نفت را ملاک عمل قرار دادیم و پیگیری های متعددی انجام دادیم تا بتوانیم مدیران نمایشگاه نفت را برای حضور در نمایشگاه شهر آفتاب قانع کنیم و این اتفاق افتاد. از چندماه گذشته عوامل مجموعه نمایشگاه نفت در شهر آفتاب حضور پیدا کرده و قابلیت های مجموعه را بررسی کردند و حتی نمایشگاه قبلی خود را در ظرفیت ها و قابلیت های شهر آفتاب جانمایی کردند و به این نتیجه رسیدند که می توانند نمایشگاه نفت را در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در شهر آفتاب با کیفیت بهتری برگزار کنند.

وی با بیان اینکه بر این اساس تفاهم نامه و قرارداد برگزاری نمایشگاه نفت در محل شهر آفتاب امضا شد، افزود: ما یک سری تعهدات داریم که تا پایان سال باید انجام شود از جمله آماده کردن جاده های دسترسی و سالن های همایش که باید کامل شوند.

تقدسی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب توضیح داد: بحث در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب یک چالش چند ساله است و برعکس مدیران نمایشگاه نفت؛ این ظرافت، دقت و موشکافی در تطیبق شرایط شهر آفتاب با مصلی را در مورد مدیران مرتبط با این قضیه در وزارت ارشاد ندیدیم. آنها بحث شان این بود که در شهر آفتاب باید سالن های نمایشگاهی ساخته شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران با اشاره به اینکه به واسطه بی عملی چند سال گذشته اعتبارات مجموعه شهر آفتاب یک اعتبارات حداقلی بود، ادامه داد: با پیگیری های انجام شده توانستیم در متمم بودجه هزینه ساخت سالن های مازاد را بگیریم اما با این حال به نظر می رسد موضوع ساخت سالن ها برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب بهانه باشد، چرا که نمایشگاه نفت و کتاب به لحاظ ابعاد و فضای نمایشگاهی تقریبا به یک اندازه هستند. حتی نمایشگاه نفت به لحاظ تجهیزات سنگین و خاص پیچیده تر است در حالی که غرفه سازی ها در نمایشگاه کتاب ساده تر است. بنابراین همانطور که نفت این موضوع را پذیرفته، قاعدتا به لحاظ فنی نمایشگاه کتاب نیز می تواند در شهر آفتاب برگزار شود.

وی با طرح این پرسش که مگر وزارت ارشاد نمایشگاه کتاب را در مصلی تهران در سالن برگزار می کرد که انتظار احداث سالن در شهر آفتاب را دارد، یادآور شد: به هر حال در مجموعه شهر آفتاب یک مجتمع تجارت جهانی داریم که بالغ بر ۸۰ هزار مترمربع فضا دارد و کاملا با نگاه نمایشگاهی و مکمل سالن های نمایشگاهی در حال ساخت است. با توجه به رفع مشکلات مربوط به مشارکت کننده و شهرداری، این مجتمع تا پایان سال آماده بهره برداری می شود؛ یعنی به طور بالقوه ۸۰ هزار مترمربع بنا تا پایان سال به مجموعه اضافه می شود که به لحاظ کار نمایشگاهی شهر افتاب را نسبت به مصلی تهران بیش از پیش مناسب‌تر می کند.

تقدسی نژاد در خصوص دسترسی ها به مجموعه شهر آفتاب گفت: سه ایستگاه مترو وجود دارد که برای حضور در شهر آفتاب می توان از آنها استفاده کرد. بیش از ۲۰ هزار فضای پارک خودرو در شهر آفتاب داریم و در کنار آن می توانیم از  ۳۰ هزار فضایی که در پارکینگ های حرم و  محدوده اطراف شهر آفتاب وجود دارد هم استفاده کنیم. چنانکه روز آخر نمایشگاه موتور سیکلت و دوچرخه که چندی قبل در شهر آفتاب برگزار شد، بیش از ۲۰۰ هزار بازدیدکننده داشتیم و پارکینگ ها از ساعت ۱۰ صبح که شروع کار نمایشگاه بوده چندین بار پر و خالی شد و ما عملا رکورد تعداد بازدید کننده در سال جاری در شهر آفتاب را شکستیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران با بیان اینکه دو موضوع درخصوص شهر آفتاب به عنوان اشکالات این مجموعه برای برگزاری نمایشگاه کتاب مطرح می شد؛ تصریح کرد: نخست اینکه نمایشگاه شهر آفتاب به لحاظ فضایی ظرفیت نمایشگاه کتاب را ندارد که با آمدن نمایشگاه نفت مشخص شد که این مساله یک بهانه غیر فنی است. دیگر اینکه مردم از برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب استقبال نمی کنند که با برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه که در آن ۲۰۰ هزار نفر فقط در یک روز به این مجموعه مراجعه کردند و هیچ ترافیکی نیز در شهر ایجاد نشده و یا شرایط بهینه نمایشگاه رضایت آنها نیز حاصل شد، این موضوع نیز رد می شود. در واقع به نظر می رسد با شرایط بهینه شهر آفتاب و استاندارد نمایشگاهی آن، این مجموعه بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه کتاب خواهد بود به شرطی که مدیران مسئول این موضوع در وزارت ارشاد با نگاه تعاملی با شهرداری و برگزاری نمایشگاه در این مجموعه قدم پیش بگذارند؛ چرا که تصمیم گیری در این مورد خارج از اختیار مجموعه شهر آفتاب است و در سطوح بالاتری باید تصمیم گیری صورت گیرد.

وی در خاتمه در پاسخ به این پرسش که در صورت موافقت با برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب آیا تداخل زمانی بین برگزاری نمایشگاه کتاب و نفت ایجاد نمی شود، توضیح داد: زمان برگزاری نمایشگاه نفت ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت است و نمایشگاه کتاب می تواند در بازه زمانی دیگری برگزار شود. در سالهای گذشته به دلیل همزمانی برگزاری نمایشگاه کتاب و نفت بخشی از مخاطبان این دو نمایشگاه ریزش می کردند که با این زمانبندی این مشکل نیز برطرف می شود.

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 33215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =