تسهیلگری مدیریت شهری منطقه۱۱ برای ایمن سازی ساختمان‌های پرخطر

شهردار منطقه۱۱ تهران در گردهم آیی مالکین ساختمان های ناایمن اعلام کرد: مدیریت شهری تمام قد برای حمایت و تسهیلگری در مقاوم سازی و رعایت موضوعات ایمنی در کنار مالکین خواهد بود .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱ تهران؛ نشست ویژه مالکین ساختمان‌های ناایمن با حضور ۱۵۰ نفر از مالکین؛ مستاجران؛ اعضای هیئات مدیره اماکن تجاری و ذی نفعان املاک پر خطر ناحیه۱ منطقه۱۱ تهران در مجتمع حضرت ولیعصر عج برگزار شد .

 در این جلسه نماینده سازمان آتش نشانی و دادستانی به همراه شهردار منطقه۱۱ پاسخگوی سوالات و موضوعات مالکین بودند .

 سید محمد موسوی شهردار منطقه۱۱ تهران در این نشست عنوان کرد: رعایت مقررات ملی ساختمان وظیفه همگانی است و در این خصوص در ساخت و ساز ها باید مقررات را رعایت کرد .

تجربه بحران زلزله در کشور های همسایه و شهر های داخلی اهمیت این موضوع و توجه به مقررات ساختمان سازی را چند برابر می‌کند .

موسوی خاطر نشان کرد: حادثه هفته گذشته در ساختمان ۱۵۳ بهار منجر به شهادت همکار عزیز ما شد و اگر امروز برای ایمن سازی و رعایت مقررات اقدامی نشود ممکن است به زودی شاهد این حادثه برای همکاران دیگر آتش نشان یا مردم شهر باشیم . زمانی که می شود با رعایت مقررات و توجه به اخطار های مدیریت شهری جلوی فاجعه را گرفت؛ تعلل جایز نیست .

شهردار منطقه۱۱ ادامه داد: شهرداری در کنار مالکین و ذی‌نفعان است تا با هم در ایمن سازی کمک کنیم .ما باید به سمت شهر ایمن برویم و این میان الزام است که همه با هم مطابق نظریه آتش نشانی نسبت به ایمن سازی اقدام کنیم .

 از میان حضار چندی از مالکین و نمایندگان سوالاتی در خصوص موضوعات حقوقی داشتند که نماینده دادستان پاسخ داد و اشاره کرد: شهرداری ملزم است مطابق قانون اماکنی که فاقد ایمنی هستند را کنترل کند و گاها دستور پلمب صادر می شود چرا که در غیر این صورت هنگامی که جان کسی از بین برود مالکی که ایمن سازی نکرده و شهرداری که اقدام به جلوگیری از خطر افرینی نکرده همگی باید پاسخگوی دستگاه قضا باشند . کشور شرایط پذیرش حادثه ای مشابه پلاسکو یا متروپل را ندارد .

 نماینده سازمان آتش نشانی نیز اذعان داشت: سازمان آتش نشانی تمام نواقص ایمنی ساختمان هارا احصا کرده است و حالا هنگام همکاری است تا مالکین اقدام کنند و موضوعات را مرتفع کنید.

همکاران ما بی وقفه تلاش می کنند و جانشان را فدا می کنند نباید بخاطر قصور در ایمن سازی و عدم رعایت مقررات هزینه مادی و معنوی بدهیم.

انتهای پیام/

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 33236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =