بودجه ۱۴۰۲ شهرداری برای حمل و نقل عمومی بی نظیر است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تداوم طرح «نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور»، حضور مداوم در مساجد و دیدارهای چهره به چهره با شهروندان را فرصتی مغتنم برای بررسی و رفع مسائل محله ای شهروندان دانست.

به گزارش شهر روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری که در نود و هفتمین جلسه ملاقات مردمی در مسجد امام محمد باقر(ع) محله مهرآباد جنوبی گفت: در این طرح شهردار و مدیران شهری منطقه به همراه رئیس کلانتری و مسئولین ادارات آب، برق، گاز در مسجد حضور پیدا کرده و ضمن شنیدن مشکلات شهروندان برای پیگیری و حل مشکلات چاره اندیشی می‌شود. ️

وی تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری را اولویت اصلی شورای شهر تهران و مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: در این دوره شورا بنا را بر این گذاشتیم تا آنجا که ممکن است پروژه جدیدی تعریف نکنیم و بسیاری از پروژه هایی که از دوره های قبل به طور کلی تعطیل شده بود را تکمیل و در اختیار مردم قرار دهیم. ️

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: ما تعدادی اتوبوس در سطح شهر داریم که جوابگوی حجم بالای مسافر و جابه‌جایی نیست و  تهران به ۱۰هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

 ️وی ادامه داد: کمبود اتوبوس در پایتخت میراثی از دوره قبل مدیریت شهری می باشد که به ما رسیده است زیرا سال ۹۶ حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس داشتیم؛ اما متاسفانه به دلیل عدم نگهداری صحیح از اتوبوس ها در دوره های قبلی مدیریت شهری فقط تعداد ۱۸۸۰ دستگاه اتوبوس در سند تغییر و تحول به ما تحویل شده و بقیه اتوبوس ها دچار مشکل بود؛ در حال برنامه ریزی هستیم تا پایان دوره مدیریت شهری ۶ هزار دستگاه اتوبوس تهیه کرده و به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کنیم. ️

آقامیری با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری برای حمل و نقل عمومی بی نظیر است، افزود: بودجه این بخش در لایحه سال ۱۴۰۲ جهش ۱۰۳ درصدی دارد و در سال آینده با اضافه شدن تعداد زیادی اتوبوس و بهره برداری از واگن‌های جدید مترو و افتتاح ایستگاه2های جدید مترو، کمبود حمل و نقل تا حدودی رفع شده و توسعه حمل و نقل عمومی عملیاتی می شود.

در ادامه سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ با اشاره به انتخاب اصلح اعضای شورای اسلامی شهر توسط شهروندان و به تبعیت آن انتخاب شهردار جهادگر در راس مدیریت شهری کلان شهر تهران، گفت: با شروع به کار مدیریت ارشد شهری در سال اول اولویت‌های شهری با استفاده از اطلاعات شهری در نظر گرفته شد تا با برنامه‌ای مدون در صدد برآمده شد تا اداره شهر به نحو احسنت انجام شود.

وی افزود: در همین راستا اتمام پروژه های نیمه تمام که تعدادی از آنها سالها رها شده و بلاتکلیف مانده در برنامه مدیریت شهری قرار گرفت و پویش شنبه های امید و افتخار با هدف بهره برداری، افتتاح و کلنگ زنی پروژه ها راه اندازی شد.

مرتضوی با اشاره به اقدامات انجام شده و در دست اقدام در منطقه ۹ چنین گفت: مدیریت شهری در منطقه ۹ در کنار انجام وظایف ذاتی خود در مقوله نگهداشت شهر در حوزه‌های عمرانی و ترافیکی به خصوص در حوزه خدمات شهری اقداماتی از جمله؛ نهضت لایروبی، جمع آوری کانال‌های آب‌های سطحی، مرمت پیاده‌روها، جدول‌گذاری و آسفالت معابر به صورت مستمر اجرا می‌کند، علاوه بر آن پیگیر فرآیند پروژه‌های در مقیاس کلان در این منطقه می باشیم.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به پروژه های کلان و فرامنطقه ای عنوان کرد: پروژه‌هایی نظیر؛ امتداد شاخه غربی یادگار امام(ره)، آزاد سازی اراضی پادگان جی، ایجاد کلینیک تخصصی، ایجاد خط مترو از جمله مباحث کلانی است که در غرب پایتخت با جدیت پی گیر آن هستیم تا شاهد تحول و شکوفایی در منطقه ۹ باشیم.

انتهای پیام/

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 33254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =