احداث نیروگاه‌های خورشیدی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی  شمال شرق پایتخت

شهردار منطقه ۴ همزمان با چهل و دومین هفته پویش امید و افتخار از احداث نیروگاه‍‌های خورشیدی ۷۰ کیلوواتی و ۱۰ کیلو واتی در این منطقه خبر داد و گفت: با احداث نیروگاه‌های خورشیدی گام های اساسی در مقابله با آلودگی های زیست محیطی برخواهیم داشت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" درمراسم افتتاحیه این پروژه که با حضور  "پیرهادی" عضو شورای اسلامی شهر، "نظری" معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، "حسینی "مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار و شهرداران مناطق ۱۱ و ۱۲ برگزار شد، گفت: به منظور کاهش آلودگی های زیست محیطی ناشی از فرایند تولید برق در سیستم های غیر از انرژی های تجدید پذیر و کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی توجه به آبگرمکن‌های خورشیدی و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در منطقه ۴ از اولویت‌های ماست.

او ادامه داد: در این راستا احداث نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۴ که فاز اول آن در سال ۱۴۰۱ با توان تولیدی ۴۰ کیلووات بر ساعت احداث و فاز دوم این پروژه در سال ۱۴۰۲ با توان تولیدی ۳۰ کیلو وات برساعت احداث خواهد کرد.

کمالی زاده افزود: این پروژه در فاز اول با ۱۰۵ پنل خورشیدی و ۲ عدد اینورتر آماده بهره برداری است.

شهردار منطقه ۴ درخصوص افتتاح دومین نیروگاه خورشیدی گفت: نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی در جنگلکاری غزال آبعلی (جاجرود) که به منظور تامین برق اسکان کارگری این محل احداث شده است، با ۲۷ پنل خورشیدی آماده استفاده است.

او با اشاره به جزییات این عملیات خاطرنشان کرد: این عملیات به منظور رسیدن به هدف‌گذاری انجام شده در سال ۱۳۹۲ توسط شهرداری تهران مبنی بر تامین ۱۰% از مصرف برق هر منطقه توسط نیروگاه های خورشیدی و همچنین تولید انرژی پاک و بهینه سازی مصرف انرژی و صرفه جویی مصرف برق اجرایی شد.

کمالی زاده در پایان گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش معضلات محیط زیستی و آلودگی‌ها، اصلاح الگوی مصرف و جایگزینی انرژهای تجدید پذیر از دیگر اهداف پروژه‌های محیط زیستی منطقه ۴ به شمار می رود. / اتمام خبر     

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 33312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =