دست‌فروش های خیابان ولیعصر ساماندهی شدند/ معبر برای مردم باز شد

شهردار منطقه۱۱ تهران از ساماندهی دست فروشان در پیاده رو ضلع غربی بوستان دانشجو خبر داد .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱؛ سید محمد موسوی شهردار منطقه۱۱ تهران با اشاره به  ساماندهی دست فروشان، گفت: در آستانه نوروز۱۴۰۲ به تعداد ۴۷ غرفه ویژه فروش محصولات صنایع دستی؛ مواد خوراکی و سوغات اقوام توسط پیمانکار شرکت ساماندهی مشاغل در ضلع شمالی بوستان دانشجو مستقر شد و متقاضیان فروش اقلام مذکور در این غرفه‌ها حضور یافتند.

 از محل درآمد اجاره این ۴۷ غرفه به منظور ساماندهی پیاده رو در محور خیابان حضرت ولیعصر عج و تسهیل تردد شهروندان و جلب رضایت مردم؛ به تعداد۵۰ غرفه ۹متری در ضلع غربی بوستان دانشجو برای ساماندهی بساط گستران و دستفروشان این محدوده در نظر گرفته شد.

او افزود: در هر غرفه ۹متری۲ الی۳ دست فروش مشغول هستند و این طرح در راستای طرح بهاران خدمت «بهارجان‌ها» اجرا شد.

موسوی تصریح کرد: از ۵ اسفند ماه ساماندهی آغاز شد و با توجه به افزایش تمایل به فروش و بساط گستری در این محدوده در شب‌های منتهی به پایان سال سعی کردیم با تعامل و در نظر گرفتن شان و رعایت اخلاق با اخذ مشخصات هویتی دست فروشان در این محدوده نسبت به ساماندهی و استقرار این افراد اقدام کنیم.

 شهردار منطقه۱۱ تهران گفت: خوشبختانه با تعامل مناسبی که با دست فروشان برقرار شد تمام غرفه ها به صورت رایگان در اختیار نفرات گذاشته شد و نسبت به سال‌های قبل شاهد نظم تردد بیشتری در این مسیر هستیم.

 او افزود: فعلا اجرای طرح موقتی است و ویژه روزهای انتهایی سال است اما جای بررسی دارد و بعد از نوروز نیز برای ساماندهی برنامه ریزی خواهد شد .

در حال حاضر دست فروشان می‌توانند از ساعات ابتدایی صبح تا ۱۲ شب در غرفه‌ها به صورت رایگان فعالیت کنند.

شهردار منطقه۱۱ در انتها ضمن اشاره به ساماندهی دست فروشان خیابان حضرت ولیعصر عج خاطر نشان کرد: به منظور رعایت نظم و حقوق شهروندی و حفظ حریم معبر؛ عوامل یگان حفاظت منطقه۱۱ و معبربان ها در این محدوده حضور دارند و نظم تردد در پیاده رو در حال حاضر با این اقدام رعایت شده است.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 33345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =