کاشت ۵۳۹ نهال در هر یک از بوستان‌های زندگی و پارک‌شهر به یاد شهدای قلب طهران

شهردار منطقه ۱۲ به مناسبت روز درختکاری با حضور در پارک‌شهر از کاشت ۵۳۹ نهال در این بوستان و ۵۳۹ نهال دیگر در بوستان زندگی به نیت شهدای قلب طهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی منطقه ۱۲؛ امیر یزدی در آئین کاشت ۵۳۹ نهال که به مناسبت روز درختکاری در پارک‌شهر برگزار شد، گفت: روز درختکاری فرصتی است برای اینکه بیش از پیش به محیط‌زیست احترام گذاشته و آن را احیاء کنیم. با تلاش در این جهت و حتی با کاشت یک نهال کوچک، می‌توانیم شهری آباد، سرسبز و مصفا داشته باشیم.

شهردار قلب طهران با اشاره به حدیث رسول اکرم (ص) درخصوص کاشت درخت، گفت: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: «هرکه درختی بکارد هربار انسانی یا یکی از مخلوق خدا از آن بخورد برای وی صدقه‌ای محسوب شود.» با توجه به جایگاه خاص و تشویق و ترغیب انسان که در دین مقدس اسلام در خصوص کاشت درخت شده است و همچنین توصیه مقام معظم رهبری، مراسم کاشت نهال در پارک‌های منطقه ۱۲ انجام شد.

یزدی ادامه داد: امسال نیز و به رسم هر ساله و در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت، کاشت نهال در پارک‌های منطقه ۱۲ انجام شد که ۵۳۹ نهال در پارک‌شهر و ۵۳۹ نهال دیگر در بوستان زندگی به نیت تعداد شهدای منطقه کاشته شد.

وی به کاشت نهال‌های مثمر برای استفاده شهروندان در مراسم روز درختکاری اشاره کرد و گفت: عمده نهال‌های کاشته شده در پارک‌شهر و بوستان زندگی که به مناسبت روز درختکاری کاشته شده است، مثمر هستند که مردم از ثمره و میوه‌ی آن‌ها استفاده کنند. برخی دیگر از نهال‌ها که غیرمثمر هستند برای حفظ حیات پرندگان موجود در پارک که نیاز به تغذیه از آن‌ها دارند، کاشته شد.

شهردار منطقه ۱۲ در پایان سخنانش یادآور شد: حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود، خصوصا نهال‌ها و درختان، قطعا بدون مشارکت فعال شهروندان ممکن نیست. وظیفه تک‌تک ما حفظ و نگهداری فضای سبز شهری است که به عنوان یک وظیفه ملی و دینی شناخته شده است.

همچنین این مراسم با حضور خانواده معزز شهدا، دانش‌آموزان و گروه‌های مردم نهاد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی غرفه‌های ورزشی، کودک و آموزش کاشت کاکتوس، برگزار شد.

بر اساس این گزارش، تعداد صد هزار اصله نهال در پویش درختکاری برای مشارکت مردم در کاشت نهال به درب منزل شهروندان در منطقه ۱۲ تحویل داده می‌شود. مشارکت و ثبت درخواست شهروندان از طریق بخش ۱۳۷ پلاس در برنامه تهران‌من صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 33349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =