وزارت کشور مدل "مسابقات قهرمان‌شهر" را به سراسر کشور انعکاس دهد/ شناسایی استعدادهای ناب ورزشی از دل محلات فرصتی برای ورزش قهرمانی است

راستینه ضمن تأکید بر نقش شهرداری‌ها بر توسعه ورزش همگانی و بسترسازی برای ورزش قهرمانی، به مسابقات جام "قهرمان شهر" تهران اشاره کرد و گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور می‌تواند این مدل از مسابقات که اقشار مختلف شهروندان از تمام محلات را درگیر می‌کند، به سراسر کشور انعکاس دهد و به عنوان تجربه‌ای موفق به اشتراک بگذارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، احمد راستینه رییس کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی برگزاری جام قهرمان شهر را گامی موفق در راستای توسعه ورزش همگانی برشمرد و افزود: شهرداری ها در خط مقدم ارتباط با مردم در کف محلات هستند لذا طراحی مسابقاتی که از دل محلات آغاز می شود و به صورت گسترده تمام مناطق را در برمی‌گیرد، اقدام بسیار ارزنده‌ای است که نه تنها موجب توسعه ورزش همگانی می شود، بلکه زیرساخت های توسعه ورزش قهرمانی را نیز فراهم می‌کند. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به نقش فدراسیون‌ها-که در امر داوری رقابت های یاد شده نیز حضور موثر دارند- پرداخت و افزود: حضور فدراسیون ها با هدایت شهرداری‌ها در عرصه مسابقات محلات در واقع استفاده از ظرفیت‌های ناشناخته‌ای است که در مناطق مختلف یافت می شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد مستعد در محلات هستند که به ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی دسترسی ندارند ولی درجریان این مسابقات، کشف و شناسایی می‌شوند و به این ترتیب ظرفیت های رشد و ارتقای ورزش جامعه بیش از پیش فراهم می شود.

بر این اساس، برگزاری مسابقاتی همچون جام قهرمان شهر از سوی شهرداری تهران قابل تقدیر است. راستینه به لزوم استفاده از این تجربه موفق در سایر کلانشهرهای کشورمان اشاره کرد و افزود: این تجربیات باید به سایر شهرداری های کلانشهرها انتقال داده شود و در این میان، سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور می تواند نقش موثری داشته باشد  و این مدل را به سراسر کشور انعکاس دهد و حتی می‌تواند از شهرداری ها برای نقش آفرینی بیشتر در راستای ارتقای مولفه‌ها و شاخص‌های سلامت و ورزش استفاده کند.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
کد خبر: 33359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =