پیش‌بینی ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه خالص برای شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران

یک فوریت لایحه الحاق یک بند به تبصره سوم (۳) ماده واحده مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی و چهارمین جلسه شورا با بیان اینکه هرآنچه پیشنهاد داده شده بود در بودجه لحاظ شد، اظهار کرد: ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه خالص سازمان ها و شرکت هاست. پیش از این به این شکل نبود که به صورت جزئی و یک به یک ارسال شود و در کمیسیون بررسی و در صحن بررسی می شد و چون به صورت جداگانه بودجه سازمان ها و شرکت ها پیش بینی شده بود، به محض دریافت لایحه به کمیسیون ها ارائه شد.

وی افزود: بودجه سازمان عمرانی مناطق ۷۰۲ میلیارد تومان، سازمان مهندسی عمران دو هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان، سازمان مشاور فنی و مهندسی ۳۳۵ میلیارد تومان، شرکت خاکریز آب ۴۰۴ میلیارد تومان و شرکت شهر سالم هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان، ارتباط مشترک شهر ۱۲۶ میلیارد تومان، خدمات اداری شهر ۳۳ میلیارد تومان، سازمان نوسازی ۶۴۷ میلیارد تومان، شرکت نوسازی عباس آباد ۳۵۶ میلیارد تومان، فناوری اطلاعات و ارتباطات هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان و پیام رسا ۱۶۰ میلیارد تومان است.

آخوندی ادامه داد: برای سازمان املاک و مستغلات هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان، سازمان بازنشستگی بیش از دو هزار میلیارد تومان، شرکت یادمان سازه پنج میلیارد تومان، شرکت سرمایه‌گذاری شهر ۳۱ میلیارد تومان، شرکت بهره برداری شهر آفتاب ۲۵۶ میلیارد تومان، شرکت شهروند سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، سازمان بوستان ها و فضای سبز ۸۲۸ میلیارد تومان، سازمان مدیریت پسماند هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان، مدیریت میادین میوه و تره بار هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان، سازمان آتش نشانی سه هزار و ۷۴ میلیارد تومان و سازمان زیباسازی دو هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به بودجه سایر سازمان ها و شرکت ها خاطرنشان کرد: بودجه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل ۱۲۵ میلیارد تومان، شرکت شهربان و حریم بان ۷۱۴ میلیارد تومان، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی ۲۸۳ میلیارد تومان، سازمان پایانه ها ۴۴۵ میلیارد تومان، سازمان اتوبوسرانی ۱۳ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان، سازمان حمل و نقل و ترافیک دو هزار  ۱۰۷ میلیارد تومان، شرکت کنترل کیفیت هوا ۶۵۸ میلیارد تومان، ستاد مرکز معاینه فنی ۱۲۰ میلیارد تومان، شرکت بهره برداری راه آهن شهری هشت هزار میلیارد تومان، شرکت راه آهن شهری چهار هزار و ۶۴۱ میلیارد تومان، شرکت کنترل ترافیک ۷۹۱ میلیارد تومان، شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو تهران ۵۱۹ میلیارد تومان، سازمان خدمات مشارکت های اجتماعی ۵۸۵ میلیارد تومان، سازمان فرهنگی و هنری هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان، سازمان ورزش هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان، شرکت برج میلاد ۳۱۰ میلیارد تومان، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی ۱۶۲ میلیارد تومان و شرکت همشهری ۴۴۷ میلیارد تومان است.

آخوندی با بیان اینکه برای ۴۴ هزار میلیارد تومان بودجه در شورا تصمیم گیری و به شهرداری ارجاع شد، تصریح کرد: برای ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه سازمان ها و شرکت ها نیز لایحه از یک ماه و نیم پیش در اختیار اعضا بوده و بدون تأخیر و اعمال نظر در شورا ارائه شده است.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با بیان اینکه بررسی کاملی در خصوص بودجه معاونت خدمات شهری داشتیم، اظهار کرد: در ۱۹ بهمن ماه نامه ای به رئیس شورا ارسال کردیم و متأسفانه در بودجه اعمال نشد و سوال من این است که چرا این اتفاق افتاده است.

وی افزود: برای سال آینده نمی توانیم چنین چیزی را بپذیریم که بودجه وضعیت نابسامانی داشته باشد و موضوعاتی که در خصوص بودجه شرکت ها و سازمان ها مطرح کردیم، اعمال نشود.

پیرهادی با بیان اینکه برخی شرکت ها زیان ده هستند، گفت: هزینه برخی شرکت ها و سازمان ها اضافه می شود و به مرور زیان بیشتری خواهند داشت؛ چرا باید بخشی از درآمد شهرداری را به شرکت هایی اختصاص دهیم تا با آن تنها بتوانند خود را اداره کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۴۰ شرکت در شهرداری داریم، یادآور شد: سوال من این است که با شرایط امروز، وجود این تعداد شرکت مورد نیاز است؟ وقتی انباشت نیرو در شهرداری تهران داریم چرا باید از خارج از مجموعه نیرو وارد شود؟

وی افزود: مدیرکل منابع انسانی شهرداری اعلام آمادگی کرد که هرچه نیرو نیاز باشد، تأمین خواهیم کرد و با این حساب چرا باید نیرو از بیرون از مجموعه جذب کنیم تا شاهد ۷۰ درصد تورم نیروی انسانی در شهرداری باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وظیفه توزیع گوشت با وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: میادین نباید خود به دنبال گوشت بروند و وظیفه به دوش شهرداری بیفتد در حالیکه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار وظیفه ای در تأمین گوشت ندارند.

گفتنی است تغییرات در بودجه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

در ادامه ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مواردی وظایفی به سازمان بهشت زهرا (س) اضافه شده که ارتباطی با اساسنامه آن ندارد، گفت: سوال بنده در خصوص تخصیص اعتبار برای برقراری ارتباط سازمان بهشت زهرا (س) با سمن هاست که باید در این رابطه توضیح داده شود.

وی افزود: به اعتقاد من نباید اعتباراتی خارج از اساسنامه سازمان ها در نظر گرفته شود و پیشنهاد ما این است که بودجه سمن ها از سوی شورا تخصیص یابد.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا تأکید کرد: قرار بر این شد که سازمان ها در ردیف اعتبارات خود، موضوع اختصاص بودجه به سمن ها برای برنامه های فرهنگی و اجتماعی را پیشنهاد دهند که این ردیف در جدول بودجه پنج یا شش سازمان لحاظ شده است.

در ادامه مقرر شد رقم کمک سازمان بهشت زهرا (س) به سمن‌ها در بودجه این سازمان باقی بماند.

در پایان بررسی این دستور جلسه، ماده واحده و کلیات بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها با حداکثر آراء موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 33376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =