کاشت ۴۹ هزار اصله نهال در بوستان‌ها در آستانه فصل بهار

شهردار منطقه ۲۰ در مراسم روز درختکاری در بوستان توتستان، از کاشت ۴۹ هزار اصله نهال در آستانه فصل بهار در فضاهای سبز شهری و عرصه های جنگل‌کاری خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، سیدمحمد ناظم‌رضوی در آئین روز درختکاری با عنوان "نهال هم عهدی با شهدا" با اشاره به اهمیت کاشت درخت و توسعه فضاهای سبز شهری گفت: ۴۵ هزار اصله نهال در راستای طرح استقبال از بهار در عرصه های جنگل‌کاری، بوستان‌ها و فضاهای سبز غرس و همچنین ۲۰۰ هزار نشاء بهاری در بوستان ها، میادین و معابر کاشته شده است.

ناظم رضوی با بیان اینکه به مناسبت هفته درختکاری طرح توزیع رایگان ۴هزار اصله نهال مثمر به شهروندان اجرا می شود؛ افزود: به منظور توسعه فضای سبز خانگی، پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷، اکیپ های کاشت نهال براساس درخواست های مردمی به منازل متقاضیان مراجعه و عملیات کاشت نهال انجام می شود.

او با اشاره به اینکه از سال های گذشته اقدامات خوبی در راستای توسعه کمربند سبز جنوب تهران انجام شده است، اظهار داشت: هفته گذشته با حضور شهردار تهران فاز نخست طرح جنگل کاری کمربند سبز شهر تهران در محوطه ۱۰۰ هکتاری از محدوده کوه بی بی شهربانو انجام شد و فضای ۳۰ هکتاری تحت عنوان بام ری و قطب گردشگری جنوب تهران نیز در حال احداث است و در هفته درختکاری غرس درخت در آن انجام می شود.

او ادامه داد: در راستای توسعه فضاهای سبز شهری و رفاه حال شهروندان، احداث بوستان ۳۶ هکتاری مزرعه با ظرفیت کشاورزی در مجاورت حرم عبدالعظیم(ع) در حال اجرا است و احداث بوستان ۱۰هزار مترمربعی باغ ایرانی نیز در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

شهردار منطقه احداث بوستان ۷هکتاری توتستان و بوستان‌های گلشنی و غدیر میثم در سال جاری را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه فضاهای سبز شهری برشمرد و گفت: در همین راستا عملیات اجرایی احداث فضای سبز ۳/۵ هکتاری در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) در حال انجام است.

او کاشت ۱۵هزار پیاز گل لاله در میادین اصلی، اجرای عملیات واکاوی حدود ۷۸هزار درختچه در فضاهای سبز، اجرای عملیات هرس ۲۱هزار اصله درخت را از جمله اقدامات انجام در راستای بهسازی و زیباسازی فضاهای سبز عنوان کرد.

ناظم رضوی با اشاره به کاشت درختان مثمر و غیر مثمر در انتهای خیابان مدرس در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تصریح کرد: در آستانه سال نو به منظور ایجاد فضایی مفرح و باطراوت برای شهروندان، نصب گلجای و کاشت گل های الوان در رفیوژ ها، میادین و معابر منتهی به حرم انجام می شود.

او با اشاره به اینکه منطقه ۲۰ با سرانه فضای سبز ۲۱ مترمربع و تعداد عرصه های جنگل‌کاری و سرانه فضای سبز از مناطق شاخص است، اضافه کرد: ایجاد سلامت‌کده و شهرک گلخانه ای در بوستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

ناظم رضوی با اشاره به اهمیت استفاده بهینه  آب در آبیاری فضاهای سبز گفت: با اجرای طرح بازچرخانی آب و استفاده از پسآب تصفیه شده تصفیه خانه جنوب شهر تهران، سالیانه ۱۵ میلیون مترمکعب آب در چرخه مصرف منطقه ۲۰ قرار می گیرد.

شهردار منطقه با اشاره به افزایش فرونشست‌ها به دلیل برداشت‌های بی رویه آب خاطرنشان کرد: می‌بایست اقدامات موثری در راستای توسعه آب های پایدار و استفاده از آب‌های نامتعارف در فضاهای سبز شهری منطقه انجام شود.

در آیین درختکاری بوستان توتستان ۳۰۰ اصله نهال شامل سرو شیراز، سرو نقره ای و درختان مثمر  با حضور مسئولین شهری، خانواده معظم شهدا و خانواده‌های اهداکنندگان عضو غرس شد.

همچنین در مراسم دیگری با حضور مسئولین شهری بیش از ۵۰ اصله نهال مثمر و  غیر مثمر در محوطه حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) غرس شد.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 33399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =