برگزاری رویداد خیریه محیط زیستی خانه تکانی سبز

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال و خانه‌تکانی شهروندان از برگزاریرویداد محیط زیستی خانه تکانی سبز و جمع‌آوری پسماندها برای امور خیریه با هدف ترویج فرهنگ تفکیک جزء به جزء پسماند خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، رضا شرفی با اشاره به ضرورت در پیش گرفتن روش‌های به‌روز و کارآمددر مسیر مدیریت پسماند کلان‌شهر تهران اظهار کرد: مقصد تحویل انواع پسماندهایی که در شهر تهران سیستم مجزای جمع‌آوری برایآنها وجود ندارد همواره از دغدغه‌های محیط زیستی شهروندان بوده و بعضاً دوستان با رویکرد زندگی پایدار و نگاه محیط زیستی درمقوله تفکیک جزء به جزء پسماندها و تحویل آنها به مبادی درست با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

وی ارائه آموزش به شهروندان در حوزه پسماند را یکی از برنامه‌های جدی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: باتوجه به روزهای خانه تکانی و نزدیکی به ایام عید نوروز سازمان مدیریت پسماند با همکاری تعدادی از فعالین حوزه پسماند صفر(Zero Waste)، تشکل‌های محیط زیستی و خیریه‌ها، برنامه‌ای برای جمع‌آوری انواع پسماندهای ویژه‌ای‌ که در طول سال جمع‌آوری نمی‌شوندتدارک دیده که عواید آن به امور خیریه اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به برگزاری رویداد مذکور در روز جمعه ۱۹ اسفندماه، تصریح کرد: از جملهپسماندهایی که در رویداد روز جمعه جمع‌آوری خواهد شد خشکاله، درب بطری، داروهای بلااستفاده، متالایز و پرولایز(پوشش پفک،چیپس و کیک)، اسباب بازی، لباس، کیف و کفش سالم قابل استفاده، پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی، ظروف چند لایه تتراپک(بستهبندی شیر و انواع نوشیدنی) و کاغذ و مقوا است.

شرفی در پایان افزود: در این رویداد تعدادی از فروشگاه‌های عرضه محصولات به صورت بدون پسماند هم محصولات خود از جمله انواعشوینده‌ها و ملزومات کاهش پسماند را برای رفع نیاز شهروندان علاقمند به سبک زندگی بدون پسماند با ظروف شخصی خریداران درمعرض فروش قرار می‌دهند.

گفتنی است در رویداد ۱۹ اسفندماه، غرفه‌ای با هدف سرگرم کردن کودکان پیش‌بینی شده تا والدین بتوانند به همراه فرزندان‌شان در اینبرنامه خیریه محیط‌زیستی شرکت کنند.

 از جمله ویژگی‌های خاص این رویداد پذیرایی از مراجعه‌کنندگان به صورت بدون پسماند است و شهروندان برای بهره‌مندی از پذیراییمی‌بایست لیوان شخصی همراه داشته باشند.

همشهریان عزیز می‌توانند در روز جمعه ۱۹ اسفند از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ با مراجعه به مرکز آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماندشهرداری تهران واقع در فلکه دوم صادقیه، خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان اباذر، روبه‌روی بیمارستان پیامبران، خیابان رحیمجدی(مقداد)، جنب برج ترنج نسبت به تحویل انواع پسماندهای خود در این رویداد محیط زیستی مشارکت کنند.

‌انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 33413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =