غرس دو اصله نهال در حیاط خانه موزه سیمین و جلال

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و به منظور پاسداشت فرهنگ احترام به طبیعت، نسبت به کاشت نهال در حیات خانه موزه سیمین و جلال اقدام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و اموربین‌الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، وحید رضا انارکی محمدی، مدیر عامل به همراه محمدحسین دانایی، خواهرزاده زنده یاد جلال آل احمد در راستای عمل به سنت حسنه کاشت نهال، در اقدامی نمادین، دو اصله نهال در محوطه حیات خانه موزه سیمین و جلال  کاشتند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه باید رشد و توسعه تهران بر مبنای حفظ طبیعت باشد، گفت: همه ما در قبال حفظ محیط زیست مسئولیم و باید نسبت به مسائل پیرامون خود به ویژه محیط زیست بی تفاوت نباشیم.

وی با بیان این مطلب که کیفیت فضای سبز تاثیر بسیاری بر روی سلامت جسم و روان انسان دارد، خاطر نشان کرد:  در شرایطی که با تهدیدهای روبه رشد و فزاینده طبیعت و فضای سبز مواجه هستیم تک تک ما باید نسبت حفاظت از محیط زیست حساس باشیم.

در ادامه محمد حسین دانایی،خواهر زاده جلال آل احمد و رئیس انجمن دوستداران سیمین و جلال با تشکر از افرادی که این برنامه را برگزار کردند، گفت: ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به عنوان سرمایه های ارزشمند ملی تلقی می شود.

خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور، مجموعه ای فرهنگی، دربرگیرنده کالبدی موزه ای و حاوی یادگارهای ارزشمند دو شخصیت فرهنگی و سیاسی تاریخ معاصر ایران بوده و در محله دزاشیب واقع شده است، خانه و محل فعالیت بزرگان و شخصیتهای فرهنگ ساز و تبدیل آن به موزه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش مهمی در هویت بخشی و حس تعلق خاطر به یک شهر یا کشور ایفا می کند.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: 33436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =