ساخت و ساز در بافت فرسوده رونق گرفت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده و سوق یافتن تمرکز ساخت و ساز از مناطق شمالی به مناطق جنوبی شهر خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی با اشاره به رونق ساخت و ساز در مناطق جنوبی شهر، گفت: با توجه به وجود بافت فرسوده در مناطق جنوبی شهر تهران که ایمنی شهر و شهروندان را به خطر می اندازند، ما سعی کردیم به منظور نوسازی این بافت، تمرکز ساخت و ساز را از شمال شهر به مناطق جنوبی منتقل کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال اتفاق مبارکی در این حوزه افتاد و آمار صدور پروانه از حدود ۶ هزار پروانه در سال ۱۴۰۰ به حدود ۹ هزار پروانه تاکنون رسیده است وپیش بینی ما این است که  اگر مشکلی پیش نیاد این تعداد به حدود ۱۰ هزار پروانه در سال ۱۴۰۲ می رسد.

صارمی افزود: از آنجایی که تلاش‌های ما در راستای رونق بخشی ساخت و ساز در مناطق کم تر برخوردار و جنوبی شهر بود، در مناطقی مانند منطقه یک، شاهد کاهش ۹درصدی صدور پروانه بودیم اما در منطقه ۱۶ که از مناطق هدف ما و دارای بافت فرسوده است، آمار صدور پروانه از حدود ۲۳۷ به ۳۸۰  رسید و یا در منطقه ۱۸ از ۱۷۳ پروانه به حدود به ۳۸۲ رسید، یعنی ما با ۱۲۱ درصد رشد صدور پروانه در این مناطق مواجه بودیم.

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 33505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =