کاشت ۱۱۴ نهال در صحن مقدس امام زادگان عبدالله و زید (ع)

به مناسبت هفته منابع طبیعی، آئین کاشت نهال در صحن بقعه مبارکه امامزاده عبدالله و زید(ع) منطقه ۹ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، شهردار منطقه ۹، مدیر کل بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و تولیت امامزادگان عبدالله و زید (ع) برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی که در مراسم کاشت نهال در محله امام زاده عبدالله (ع) حضور داشت، گفت: حفظ محیط زیست و همچنین سنت حسنه درختکاری یک صدقه جاریه است و همه ساله سنت درختکاری از سوی رهبری اجرا می‌شود.

وی افزود: با تاکیدات رهبری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز شده و از همه جامعه درخواست داریم در قالب این پویش نسبت به کاشت درخت اقدام کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: همه ساله از ۱۵ تا ۲۱ اسفند و در هفته منابع طبیعی تلاش داریم تمامی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان را با این سنت حسنه آشنا کنیم.

سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ نیز با تاکید بر اهمیت محیط زیست، گفت: سنت حسنه کاشت درخت که هر ساله در واپسین روزهای سال انجام می شود کمک شایانی به حفظ محیط زیست و طبیعی اطرافمان می کند می بایست به فضای سبز پیرامون توجه ویژه داشته باشیم و با برنامه ریزی های انجام شده، امسال نیز نهضت کاشت درختان در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: توسعه فضای سبز در منطقه ۹ از جمله دغدغه های جدی مدیریت شهری است و هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی است تا با مشارکت شهروندان، پویش کاشت یک میلیارد درخت که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین  محمد نوروزپور مدیر کل بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: خیلی خوشحالیم که طرح کاشت نهال در امام زادگان سراسر کشور برگزار و تلاش داریم در هفته منابع طبیعی درخت‌هایی در این اماکن مقدسه بکاریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید وین تولیت امام زادگان عبدالله و زید علیهم السلام عنوان کرد: امروز ۱۱۴درخت در صحن مقدس امام زادگان عبدالله و زید علیهم السلام کاشته شد و بنا داریم این سنت حسنه درختکاری را در این مکان‌های مقدس ترویج کنیم.

انتهای پیام

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 33554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =