آغاز تخریب ساختمان ۷ طبقه ناایمن در گلابدره

شهردار منطقه یک از آغاز تخریب ملک غیرقانونی ناایمن در محله آبک در محدوده گلابدره خبر داد.

به گزارش شهر، مهدی صباغ شهردار منطقه یک در مورد تخریب ساختمانی هفت طبقه در محله آبک گفت: ساختمانی در محله آبک در منتهی الیه گلابدره بدون اخذ پروانه ساختمانی و بدون رعایت اصول ایمنی ساخته شده بود که نهایتا ساختمانی ناایمن و غیرقانونی در هفت طبقه وجود داشت. 

وی با بیان این‌که حتی اگر این ساختمان اصول ایمنی را رعایت می‌کرد به دلیل ساخت و ساز در محدوده کوهپایه ، این ساخت و ساز غیرقانونی بود اظهار کرد: از سال گذشته این ساخت و ساز آغاز شده بود و شهرداری منطقه و ناحیه به دفعات مکرر نسبت به صدور تذکر اقدام کرده بودند اما مالک ساختمان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود و با اتکاء به خلأهای قانونی نسبت به ادامه ساخت و ساز اقدام کرد. 

صباغ با بیان این که شهرداری نیز حسب وظیفه پرونده را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داد و رأی قلع و قمع اخذ شد، افزود: شهرداری منطقه بارها نسبت به جلوگیری از ادامه ساخت و ساز اقدام کرد؛ اما مالک با اتکاء به خلأ‌های قانونی در آستانه بهره‌برداری از ساختمان قرار گرفته بود و اگر اقدامات شهرداری در ایجاد محدودیت‌های مقطعی نبود حتما این ساختمان به اتمام می‌رسید. 

شهردار منطقه یک با بیان اینکه با احتساب زیرزمین این ملک هفت طبقه است و مالک سعی داشت دو طبقه دیگر به این ساختمان ناایمن اضافه کند، تصریح کرد: اگر اقدامات جلوگیرانه شهرداری نبود حتما مالک طبقات بالاتر را احداث می‌کرد. 

وی با اشاره به جدیت دستگاه‌های انتظامی و قضایی گفت: محمدحسین جعفری معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه یک و سرهنگ قدم زاده سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری فاتب با جدیت در کنار شهرداری قرار گرفته و از روز گذشته تخریب این ملک با اتکاء به رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ آغاز شده است. 

صباغ در پاسخ به این سوال که چگونه یک ساختمان هفت طبقه ناایمن و غیرقانونی ساخته می‌شود، اظهارکرد: بافت تخلف خیز این محل، بروکراسی اداری و عدم هماهنگی دستگاه‌ها در برخورد با تخلف و عدم جرم انگاری احداث این ساختمانهای بدون مجوز و نا ایمن از دلایل اصلی وقوع این تخلفات می‌باشد.

وی اضافه کرد: ما گیت‌های کنترل مصالح ایجاد کردیم اما سودجویان با روش‌های مختلف همچون حمل مصالح از جاده‌های فرعی و یا خودروی شخصی کار را پیش بردند و جالب است که بدانید که برخی‌ها شغل‌شان این است که در حریم تهران و در محلات ممنوعه ساخت و ساز انجام دهند؛ اما خوشبختانه با توجه به دستورات قضایی و حضور ضابطان قضایی تخریب این ملک آغاز شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 33573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =