افتتاح ۴ ایستگاه از خط ۶ مترو با حضور شهردار تهران در روزهای پایانی سال

سخنگوی شهرداری تهران گفت: با حضور شهردار تهران، ۴ ایستگاه از خط ۶ مترو شامل ایستگاه میدان هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بوستان لاله و خیابان کارگر به ارزشی بالغ بر ۱۸۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهر عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران، در خصوص افتتاح تعدادی از ایستگاه‌های مترو در روزها پایانی سال گفت: بهره‌برداری همزمان از ۴ ایستگاه مترو شامل ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بوستان لاله و خیابان کارگر واقع در خط ۶ مترو تهران تا پایان سال قطعی شده است. این خط به طول تقریبی ۴۲ کیلومتر، از ایستگاه دولت آباد در جنوب شرق تهران آغاز شده و در انتها به ایستگاه شهدای کن در شمال غرب پایتخت می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌برداری همزمان از ۴ ایستگاه، افزایش ۴ برابری جابه‌جایی مسافر را به همراه خواهد داشت، بیان کرد: بهره‌برداری همزمان از ۴ ایستگاه در قطعه میانی خط ۶ که شامل ۹.۵ کیلومتر مسیر می‌شود، یکی از بزرگترین افتتاحیه‌های شبکه خطوط مترو از حیث طول مسیر بهره‌برداری و تعداد ایستگاه‌هایی که وارد مدار سرویس‌دهی به مسافران می‌شود، به حساب می‌آید.

محمدخانی درباره افزایش جابه‌جایی مسافران توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود، به واسطه پیوستگی مسیر بهره‌برداری از ایستگاه‌های خط ۶، ازاین پس با ۱۷ ایستگاه و ۲۷ کیلومتر مسیر آماده خدمت رسانی، شمار جابجایی مسافران از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه شهید ستاری افزایش قابل توجهی یافته و حتی رشد ۴ برابری داشته باشد.

به گفته رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران این خط از میادین مهم و پرتردد و همچنین خیابان‌های اصلی شهر عبور کرده و با ۵ خط دیگر شبکه مترو ایستگاه تبادلی دارد.

وی هزینه‌های بهره‌برداری از ایستگاه متروی میدان شهدای هفتم تیر اعلام کرد: این ایستگاه تبادلی در تقاطع خطوط یک و ۶ قرار دارد و برای ساخت آن ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر به توزیع متعادل مسافر در خطوط یک، دو و سه کمک می‌کند. این ایستگاه در یکی از مراکز عمده تجاری و اداری شهر واقع شده است.

محمدخانی درباره هزینه ساخت و تجهیز ایستگاه میدان حضرت ولیعصر (عج) نیز گفت: این ایستگاه تبادلی در تقاطع خطوط ۳ و ۶ قرار داشته و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت و تجهیز آن شده است.

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص هزینه‌های احداث ایستگاه بوستان لاله اظهار داشت: ایستگاه بوستان لاله در نزدیکی خیابان‌های وصال شیرازی و حجاب قرار گرفته و برای احداث آن نیز ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

ورودی دوم این ایستگاه در صورت تامین منابع مالی لازم، با فاصله اندکی از افتتاح ورودی نخست، قابلیت ساخت و بهره برداری دارد.

وی در خصوص جزئیات ایستگاه خیابان کارگر نیز توضیح داد: این ایستگاه میانی خط ۶، ایستگاه خیابان کارگر در منطقه ۶ و در تقاطع خیابان‌های کارگر و دکتر فاطمی واقع شده است. هزینه احداث آن ۴۷۰ میلیارد تومان بوده و از سامانه‌های تهویه تونلی، تهویه مطبوع ایستگاهی، شبکه مخابرات، سیستم نظارت تصویری، رمپ عبور ویلچر، خطوط بساوایی و پله برقی برخوردار است.

محمدخانی در پایان با اشاره به هزینه‌کرد بالغ بر ۱۸۲۰ میلیارد تومانی برای راه‌اندازی این ۴ ایستگاه مترو، از افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه‌های مذکور به عنوان یکی از پروژه‌های مهم پویش امید و افتخار در روزهای پایانی سال با حضور شهردار تهران خبر داد.

انتهای پیام/

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 33584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =