اقدامات منطقه ۷ به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ از اجرای اقدامات ویژه در این منطقه به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری (۱۵-۲۲ اسفند ۱۴۰۱) با شعار " درخت برای زندگی، با هم بکاریم برای ایران سرسبز، ایران قوی" خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، مصطفی علیپور درباره اقدامات منطقه در هفته درختکاری گفت: نصب بنر هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در سطح منطقه و نواحی ۵‌گانه، برگزاری برنامه نمایشی و موزیکال، برپایی غرفه‌های محیط زیستی، کاشت نهال توسط فعالان کانون محیط زیست محلات ۱۴ گانه و کودکان کار، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوعات محیط‌زیستی برای کودکان تنها بخشی از اقدامات اجرا شده از سوی این منطقه بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: اهداء جوایز و تقدیر از فعالان محیط زیست سرای محلات ۱۴ گانه، آموزش و اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی، ارسال پیامک با موضوع گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، آموزش چهره به چهره و توزیع کیسه پارچه‌ای به شهروندان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی محیط‌زیستی در سرای محلات ۱۴ گانه از دیگر فعالیت‌هایی است که از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست اجرا شد.

معاون شهردار منطقه ۷ یادآور شد: درخت به عنوان مظهر زیبایی و حیات، نقش اساسی در زندگی سایر موجودات زمین دارد و بخش مهمی از نیازهای انسان را  نیز  برآورده می‌سازد. درختان به عنوان ریه ‌های زمین هستند و در فرهنگ عامه نیز آن‌ها را نماد زندگی، رشد، بخشندگی، ایستادگی و پایداری می‌دانند. مردم در این روز با کاشت نهال در منازل، پارک‌ها، باغ‌ها روح و جان تازه‌ای به زمین هدیه می‌کنند.

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 33611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =