تشریح ۳ رویداد نوآورانه و تحولی مجموعه برنامه و بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران ضمن تشریح ۳ رویداد مهم، نوآورانه و تحول آفرین مجموعه برنامه و بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ گفت: تداوم این برنامه‌ها در سال آتی می‌تواند در مدیریت، کنترل و نظارت بر بودجه تمام بخش‌های شهرداری تهران تحول بزرگی ایجاد کند.

به گزارش شهر و به نقل از  روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی در رویداد آموزشی جاری سازی راهبردهای معاونت برنامه ریزی،توسعه سرمایه انسانی و امور شورا در سالن همایش‌های برج میلاد تهران اظهار کرد: در دو دهه اخیر خدمتم در شهرداری تهران برای نخستین بار گردهمایی خانواده بزرگ حوزه برنامه ریزی و منابع انسانی به منظور تبیین راهبردهای این معاونت برگزار شده که نشانگر نگاه بدیع و متفاوت آقای دکتر باقری برای ایجاد همدلی و همزبانی سازمانی است. 

وی با انتقاد از بخشی نگری به عنوان یکی از آسیب های مدیریتی مجموعه شهرداری تهران گفت: اینکه هر یک از واحدهای سازمانی مشغول کار خود باشند و ادارات کل یک مجموعه از برنامه ها و اقدامات یکدیگر مطلع نباشند یا عدم تعامل میان فردی و عدم شناسایی نیروهای سازمانها، شرکت ها و مناطقی که در یک حوزه فعالیتی مشغول به کار هستند ایرادی است که با هم افزایی در ایجاد تعامل بین مجموعه شهرداری تهران برای تحقق اهداف مدنظر شهرداری باید برطرف شود. 

شهرابی، تدوین برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، اصلاح نظام بودجه ریزی شهرداری تهران و اجرای طرح من شهردارم را ۳ اتفاق مهم و تحولی مجموعه برنامه و بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ برشمرد. 

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران افزود: تدوین برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران کار سنگین، فشرده و پر چالشی بود که از همکارانم در اداره کل برنامه و بودجه و متناظر با آنان در معاونت های ستادی، مناطق، سازمان ها و شرکت ها در مجموعه که برای نگارش و تنظیم برنامه و برقراری همدلی و همراهی بین شهرداری و شورای تلاش کردند، قدردانی می کنم. 

وی با بیان اینکه اصلاح نظام بودجه ریزی عملیاتی در شهرداری تهران در راستای بهبود فرایند مدیریت و نظارت بر اجرای بودجه و ایجاد شفافیت و انضباط مالی صورت گرفت، یادآور شد: با تغییر رویکردی که در بودجه ریزی شهرداری تهران اتفاق افتاده تلاش میکنیم نظارت عالیه مجموعه برنامه ریزی باعث افزایش شفافیت و انضباط و چرخش صحیح و کامل چرخه مدیریتی شهرداری تهران شود. 

به گفته شهرابی، طرح «من شهردارم» (بودجه ریزی مشارکتی) برای نخستین بار در کشور در شهرداری تهران با همت مناطق ۲۲گانه و سازمانها و شرکتهای مرتبط به اجرا درآمد که نتایج آن در قالب کتاب به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 33637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =