اهم اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: امسال تلاش کرده‌ایم که مشکلی در شهر وجود نداشته باشد و در صورت بروز هر مشکلی هم تلاش کرده‌ایم آن را در سریع‌ترین زمان رفع کنیم. 

به گزارش خبرنگار شهر، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: امسال تلاش کرده‌ایم که مشکلی در شهر وجود نداشته باشد و در صورت بروز مشکل هم تلاش کرده‌ایم آن را در سریع‌ترین زمان ممکن رفع کنیم. 

وی با پرداختن به اهم اقدامات معاونت متبوعش در سال جاری گفت: یکی از اقدامات سال جاری بحث اربعین بود که با حجم بالای زائران مواجه بودیم. همکاران من خدمات ویژه‌ای را در جهت رفاه زائران ارائه کردند و برای برگزاری اربعین تمهیدات گسترده ای داشتیم تا مشکلی ایجاد نشود. 

نظری با بیان اینکه در سال جاری حضور میدانی موثری داشتیم به حادثه متروپل پرداخت و اظهار کرد: در این حادثه همکاران آتش نشانی پای کار آمدند. همچنین  در سیل امام زاده داود هم همکاران  ما خوش درخشیدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اعزام کاروان راهیان نور اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران برای  کمک  به زائران راهیان نور حضور داشت. همچنین سال در مناسبت های ملی و مذهبی حضور مناسبی داشتیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به افتتاح دومین کارخانه ام.آر.اف‌ افزود: امروز شاهد افتتاح mrf در شرق تهران بودیم که ۳ منطقه را پوشش می دهد.

نظری در ادامه به بحث زیبایی بصری پایتخت پرداخت و بیان کرد: طراحی و اجرای دیوار نگاره‌های فاخر در شهر از جمله برنامه های بود. در حوزه زیباسازی ۵ المان را نصب کردیم و  ساخت پیاده راه حرم عبدالعظیم حسنی و تجریش هم انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در آستانه نوروز نزدیک به ۴۳۰ تخم مرغ رنگی در ۴۳۰ نقطه شهر تهران جانمایی شده، تصریح کرد: انجام این کار هم موجب اشتغال آفرینی و هم موجب مشارکت مردمی شد.

وی اضافه کرد: در حوزه پل های مکانیزه نیز سال قبل تعداد زیادی تماس از ۱۳۷ داشتیم که امسال این تعداد به شدت کاهش یافته است.

معاون شهردار پایتخت خاطرنشان کرد: در حوزه بوستان ها و پارک‌ها، توفیق پیدا کرده‌ایم در ۳ نقطه ۱۵۰۰ هکتار به کمربند سبز شهر تهران اضافه کنیم که اقدامی بسیار ارزنده است. کاشت درخت باعث شده در برخی نقاط از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود و در بهبود کیفیت هوای تهران هم موثر است. 

وی خاطر نشان کرد:  در حوزه آتش نشانی ۴ ایستگاه آتش نشانی افتتاح شد و ۱۹ بانو در حوزه آتش نشانی به کار گرفته شدند.

نظری اقدام دیگر سال ۱۴۰۱ را مربوط به حوزه بهشت زهرا دانست و گفت: در سازمان بهشت زهرا کارهایی مثل مانیتورینگ و اقداماتی در قطعات شهدا انجام شد که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت. البته باید اعلام کنم در ۲ روز پایانی سال درب بهشت زهرا به صورت شبانه روزی باز و مجموعه فعال است. 

وی درباره علت نام گذاری بهاران خدمت هم توضیح داد: علت نام گذاری بهاران خدمت، تقارن اعیاد بهار طبیعت، قرآن، نیمه شعبان و بهار انقلاب بوده است.

نظری خاطرنشان کرد: به منظور خدمات‌دهیربهتر به شهروندان با وزارت نیرو و دیگر وزارت خانه ها نیز قرارداد و تفاهم‌نامه امضا کرده ایم.

به گزارش شهر علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز در مورد عملکرد سال ۱۴۰۱ مجموعه متبوعش اظهار کرد: امسال ۱۵۰۰ هکتار جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز در روز ۱۵ اسفندماه با حضور رئیس جمهور، شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران عملیاتی شد. سطح جنگل کاری های صورت گرفته به ۴۶ هزار هکتار رسید و در سال ۱۴۰۲، ۲هزار هکتار  به این فضا افزوده می شود. در مجموع طرح ۵۰ هزار هکتاری جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز در سال ۱۴۰۳ به اتمام می رسد. 

وی افزود: هزار فرش گل در حاشیه تهران ایجاد شده و ۲۲۰۰المان گل در میادین و چهارراه های شهر تهران از چهارشنبه هفته جاری به مدت سه روز نصب می شود. 

مختاری گفت: در ۶۰ میدان شهر گل لاله کاشته شده است و باغ لاله با کاشت بیش از ۲۵۰ هزار لاله در بوستان شهید مختاری ایجاد شده است. همچنین کاروان گل و گیاه به مدت یک هفته در سطح خیابان‌های شهر تهران تردد می‌کند. 

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به توزیع نهال گفت: شهروندان ۱۰۰ هزار درخت در بوستان آزادگان، ساحل، ولایت و چیتگر کاشتند. 

وی با بیان اینکه ۶۰۰ هزار درخت مثمر و غیرمثمر در حاشیه کمربند سبز تهران کاشته شده است، گفت: احداث اکوپارک در رود دره بزرگ فرخزاد به مساحت ۱۴۰ هکتار آغاز شده است که فاز اول آن در شهریور ماه سال آینده افتتاح می‌شود. همچنین فاز اول چهارباغ نیز در شهریور ماه افتتاح می‌شود. 

مختاری در ادامه اظهار کرد: طی ۳ ماه، ۲۰ بوستان مادر و کودک و ۲ بوستان بانوان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در ۷ ورودی شهر تهران اسکان ورودی برای مسافران ایجاد شده و همچنین محوطه ۲۰۰ مسجد و ۳۰۰ مدرسه طراحی و درخت کاری شده است.

مختاری خاطرنشان کرد: احداث ۴ تصفیه خانه در دستور کار است. در حال حاضر از ۱۹ میلیون پساب استفاده می‌کنیم.

نظری افزود:  انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن اگر باعث آرامش  شهروندان شود، خوب است، اما اگر باعث  افزایش التهاب شود، درست نیست.  وظیفه ما تذکر است و مسئولیت اعلام با مراجع قضائی است. هر یک از نهادهای کشور وظیفه مخصوص  خود را دارند.

وی ادامه داد: در حال نهایی کردن لیست هستیم. وظیفه ما اعلام این لیست به شورای شهر است و شهرداری تهران وظیفه انتشار ندارد. ابتدای سال آینده لیست نهایی را به شورای شهر تحویل خواهیم داد. 

رضا شرفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران هم در این نشست اظهار کرد: علت زیاد شدن موش‌های تهران به دلیل رفتار خودمان است. موش‌ها با رفتار شهری سازگار شده‌اند.

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 33638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =