کاشت نهال ویژه نوزادان و اجرای دومین پویش نفس‌های تازه شهر در منطقه ۱۶

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، از اجرای دومین پویش نفس های تازه شهر و کاشت نهال ویژه نوزادان (هر نوزاد یک درخت) در بوستان بهمن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، وی ضمن اعلام این خبر گفت: طبق فرمایش رسول مهربانی ها، پیامبر اکرم (ص) فرزند صالح گلی است از گلهای بهشت و او نعمتی است از جانب خداوند که شادی و سرزندگی را به خانواده ها هدیه می کند، از این منظر حضور هر نوزاد در خانواده، به مثابه بهار، به زندگی مشترک زوجین روح تازه ای می بخشد و امید و نشاط را برای آنها به ارمغان می آورد و چونان بهار طبیعت جان دوباره ای به زندگی آنها می‌بخشد.

وی افزود: میلاد فرخنده هر نوزاد نه تنها به خانواده بلکه به شهر نیز جان دوباره ای می بخشد و حضور او در شهر به عنوان، شهروندی جدید، محسوب می شود و چنانچه فرهنگ شهروندی،حس تعلق به شهر، مشارکت در توسعه پایدار شهری با حضور خانواده های آنها صورت گیرد، زمینه های حیات شهروندی خوب را تداوم می بخشد و از آنجا که فصل بهار، نمادی برای حیات دوباره طبیعت می باشد و از سوی دیگر تولد نوزاد، نوید بخش حضور یک شهروند جدید در شهر می باشد.

سید مهدی حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز در این باره خاطر نشان کرد: همه اینها بهانه های خوبی برای گرامیداشت حضور او می باشد و اداره کل امور بانوان در راستای تحقق رویکرد جوانی جمعیت و همچنین تحقق شعار "تهران ، شهر خانواده محور" برای دومین سال پیاپی در نظر دارد پویش نفس های تازه شهر ( هر نوزاد یک درخت)  را در سطح کلیه محله های شهر تهران جشن بگیرد به همین دلیل این پویش در بوستان بهمن منطقه با حضور جمعی از معاونین ، مدیران منطقه و تعدادی از نوزادان همراه با خانواده های عزیزشان اجرا شد.

وی افزود: فعال سازی کارگروه های زنان، خانواده و سبک زندگی ( تسنیم) در محلات نه گانه، افزایش حس تعلق مادر ، کودک و خانواده به محله و شهر ، تکریم و گرامیداشت تولد هر نوزاد به عنوان یک شهروند شهر، ترویج احترام به محیط زیست شهری ، شناسایی و جلب مشارکت بانوان فعال اجتماعی از طریق فعال سازی کارگروه سبک زندگی و خانواده (تسنیم) در محلات، شناسایی ظرفیت های محلی و تعامل با مراکز بهداشتی – درمانی و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودک و نوزاد و ... از اهداف اجرایی این پویش است.

انتهای پیام/ 

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
کد خبر: 33644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =