ایثار کادر درمان در دوره کرونا به طور شایسته ثبت و منتشر نشده است

مدیرعامل شرکت شهرسالم در دیدار با خانواده شهید مدافع سلامت، مهدی وریجی از اینکه آن طور که شایسته بود، ایثار کادر درمان در دوره شیوع کرونا ثبت و منتشر نشده است. ابراز تاسف کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی  شرکت شهرسالم، همزمان با سالگرد شهادت مهدی وریجی، پزشک و رئیس درمانگاه منطقه ۲۱، امیر نورمحمدی با خانواده این شهید مدافع سلامت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور تیمی از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت شهر سالم در خانه نخستین شهید مدافع سلامت شهرداری تهران برگزار شد، نورمحمدی طی سخنانی گفت: کادر درمان در دوره کرونا ایثار دوچندانی از خود نشان دادند. چرا که با دو خطر مواجه بودند؛ یکی خطر درگیری خود با بیماری‌ای که خود با عوارض و تبعات سخت آن کاملا آشنایی داشتند و دیگری خطر انتقال به خانواده و عزیزانشان. ایثارگری در خیلی از جبهه‌ها گذشتن از سلامتی و جان خویش است اما در مقابله با کرونا به معنای در خطر انداختن جان همسر و فرزند و پدر و مادر هم محسوب می‌شد و این نیازمند ایثار مضاعفی بود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به اینکه شهید وریجی از نخستین جان‌باختگان کادر درمان کشور به دلیل ابتلا به کرونا بود، گفت: کسانی که در ابتدای شیوع کرونا در صحنه حاضر شدند، فداکاری بزرگتری از خود نشان دادند. این در زمانی بود که برخی حتی از حاضر شدن در محل کار خود سرباز می‌زدند.

وی با اشاره به تصویری که در فضای مجازی و رسانه‌های جمعی از پزشکان وجود داشت، گفت: کارنامه درخشان کادر درمان در دوره کرونا تصویر غیرواقعی و منفی را که در بخش‌هایی از افکار عمومی جای گرفته بود، اصلاح کرد و مظلومیت آنها را که با همان حقوق و مزایای معمول خدمات بزرگی نثار کشور کردند، نشان داد.

نورمحمدی در ادامه به تلاش کشورهای پیشرفته جهان برای جذب نیروی پزشک و پرستار از ایران اشاره کرد و گفت: تخصص و تعهد کادر درمان ما که ناشی از فرهنگ و تمدن و مذهب ماست، موجب شده که در بین کشورهای توسعه‌یافته و حتی در حال توسعه رقابتی برای جذب پزشکان و پرستان ایرانی با ارائه امکانات بهتر ایجاد شود.

وی در پایان گفت: متاسفانه عمل نشدن به وعده‌ها در کنار توجه بی‌جا به طب سنتی موجب کاهش انگیزه پزشکان شده است. باید اتاق‌های فکر به این پرسش پاسخ بدهند که چرا برخلاف کشورهای پیشرفته، با فروکش کردن موج شیوع کرونا، توجه به سرمایه انسانی در رشته‌های درمانی نیز کاهش یافته است. حتی آن طور که شایسته بود، ایثار کادر درمان در این دوره ثبت و منتشر نشده است.

در ادامه این دیدار، مدیرعامل شرکت شهر سالم لوح تقدیر و هدایایی را به خانواده شهید وریجی اهدا کرد.

شهید مهدی وریجی، از پزشکان باسابقه شرکت شهر سالم و رئیس درمانگاه منطقه ۲۱ بود که در حین خدمت به بیماری کووید-۱۹ مبتلا و در روز ۲۸ اسفندماه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 33703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =