اکران آثار برگزیده در پرتال‌های شهری و مترو

مراسم اختتامیه اولین مسابقه بین المللی کارتون چهل خونه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران مراسم اختتامیه اولین مسابقه بین المللی کارتون چهل خونه با موضوع فرهنگ آپارتمان نشینی و همسایه خوب با حضور علیرضا نادعلی عضو و دبیر کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران، امیری، مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، جمعی از مدیران ارشد شهری، هنرمندان و تسهیلگران محلات نمونه طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در کوشک باغ هنر برگزار شد. 
علیرضا نادعلی، دبیر کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران، ضمن رونمایی از کتاب آثار برگزیده این جشنواره گفت: بخشی از بی نظمی های زیست شهری ناشی از خالی بودن جای کار هنری در مباحث آموزشی است.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری چنین رویدادی با حضور اساتید برجسته هنر کارتون در شهرداری تهران افزود: گفت و گوی بین المللی و جهانی در خصوص زیست شهری و کنار هم زندگی کردن، اساسا اتفاق مطلوبی است و آموزه های شرقی، ایرانی و اسلامی یا همان سبک زندگی ایرانی اسلامی در این موضوع حرفهای بسیاری برای گفتن دارد. 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زیست محله‌ای در تهران، برهم افزایی و مشارکت در حل مشکلات محله‌ها، از طریق رویدادهای کوچک با موضوعات همسایگی تاکید کرد و گفت: تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران  می تواند در این موضوع الگوی خوبی برای سایر کلان شهرها باشد .
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این جشنواره در سالهای آینده نیز تداوم داشته باشد. 
بهرام عظیمی رئیس هیات داوران این مسابقه بین المللی ضمن ابراز خوشحالی از ابتکار شهرداری تهران در برگزاری رویدادهای این چنینی تاکید کرد این جشنواره تمامی استانداردهای لازم را دارا بود.
مهدی امیری مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران و رئیس اولین جشنواره بین المللی کارتون چهل خونه  در سخنان خود گفت: این جشنواره ذیل مجموعه جشنواره های مردمی آرمان برگزار شد.
وی تاکید کرد رسالت ما پرداختن به شهروند متعالی است شهروندی که هم به حقوق شهروندی توجه دارد و هم تکالیف دینی را به درستی انجام می دهد. امیری با اشاره به چشم انداز شهردار محترم تهران مبنی بر " تهران، کلان شهر الگوی جهان اسلام"  بیان داشت : لازمه الگوبودن علاوه بر وجود زیرساخت های عالی در شهر، وجود شهروندانی متعالی است. 
امیری افزود: از زمان اعلام فراخوان در بهمن ۱۴۰۱ ، ۶۳۴ اثر از ۴۷ کشور دنیا به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از انجام فرآیند داوری ۲۱ اثر از کشورهای مختلف مورد تقدیر قرار گرفتند. کشورهای چین، ترکیه رومانی، اندونزی، روسیه، هند، برزیل، اوکراین و لهستان دارای بیشترین هنرمند شرکت کننده در این جشنواره بعد از کشورمان، بودند. وی از اکران آثار در قالب مجموعه نمایشگاهی در زیرگذر حضرت ولی عصر(عج ) و پرتابل های شهری خبر داد. 
همچنین برندگان اصلی بخش حرفه ای از کشورهای چین، اکراین و ایران موفق به دریافت تندیس جشنواره و ۵۰۰ دلار شدند در بخش حرفه ای ده نفر از هنرمندان کشورمان با دریافت لوح تقدیر و ۵۰میلیون ریال جایزه نقدی با جشنواره خداحافظی کردند. در بخش آماتور ویژه شهر تهران سه نفر از شهروندان تهرانی موفق به دریافت لوح تقدیر و ۳۰میلیون ریال جایزه نقدی شدند. رونمایی از کتاب مجموعه آثار برگزیده و اجرای برنامه‌های هنری از بخش های مختلف مراسم اختتامیه بود. این جشنواره برای اولین بار توسط اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در سطح بین المللی برگزار شد. 
انتهای پیام/
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: 33831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =