ساماندهی فضاهای تاریخی منطقه ۲۰ برای میزبانی از گردشگران ایرانی و خارجی

شهردار منطقه ۲۰ در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه گفت: در سال جاری فضاهای تاریخی برای میزبانی از گردشگران ایرانی و خارجی ساماندهی شده و در سال جدید تورهای ری گردی و اتوبوس گردشگری شبانه برای مسافران نوروزی تدارک دیده شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد ناظم رضوی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که روز شنبه ۲۷اسفند ماه برگزار شد، ضمن تبریک حلول سال نو و همزمانی با ماه مبارک رمضان با تاکید بر لزوم حفظ، احیاء و بهره برداری از آثار تاریخی و تاثیر آنها در حفظ هویت شهر و جذب گردشگر گفت: برنامه های خوبی در راستای مرمت و بهره برداری از موزه قلعه گبری با همکاری آستان حضرت عبدالعظیم(ع) پیش بینی شده است.

ناظم رضوی با اشاره به اهمیت توجه به هویت های تاریخی و مذهبی شهرری افزود: در سال جاری اقدامات خوبی در راستای ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با همراهی تولیت حرم مطهر انجام شده است.

 او ادامه داد: ساماندهی اثر تاریخی چشمه علی، مسقف کردن بخش انتهایی بازار ری و احیای باروهای قدیمی ری در ضلع شرقی بزرگراه امام علی(ع) در دستور کار قرار دارد.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه فاز نخست طرح جنگل کاری کمربند سبز شهر تهران در محوطه ۱۰۰ هکتاری از محدوده کوه بی بی شهربانو اجرا شده است گفت: تبدیل کوه بی بی شهربانو به قطب فرهنگی گردشگری، بازپیرایی و احیای فضای سبز و پیش بینی ایجاد دریاچه از پساب های جنوب شهر، احداث شهربازی بزرگ و آبشار ۴۰ متری در این محدوده انجام می شود.

او برنامه ریزی برای بهره برداری بخشی از جنگل های بیمارستان رازی برای استفاده عموم و ایجاد یک اردوگاه تفریحی برای دانش آموزان، ساخت «همراه سرا در داخل محوطه بیمارستان هفت تیر، ایجاد بازارچه های تخصصی و کاربردی در مجاور حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مرمت چند مسجد را از جمله برنامه های پیش بینی شده» در سال ۱۴۰۲ بیان کرد.

شهردار منطقه احداث بوستان بانوان، بوستان جانبازان و بوستان مزرعه در سال جاری آغاز شده و قرار است سایت بوم گردی و سایت لک لک ها در آنجا ایجاد شود. ناطم رضوی خاطرنشان کرد: به منظور خدمات رسانی به شهروندان و زائران  ایجاد پیاده راه در خیابان مدرس و ایجاد پیاده راه حرم به حرم از امامزاده عبدالله تا میدان شهرری در دستور کار قرار دارد.

او گفت: امسال احداث ۳ میدان میوه و تره بار با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار در محله ولی آباد و دولت آباد و مجاورت شهرک گلستان با تامین زمین از سوی منطقه آغاز شد و ایجاد بازارچه بزرگ سبزی نیز با همکاری سازمان میادین در سال ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

ناظم رضوی با اشاره به اهمیت ایمن سازی ساختمان ها افزود: ایمن سازی برخی ساختمان های مسکونی با نگاه مساعد شهردار تهران و شورای شهر در دستور کار است، خاطرنشان کرد: در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۲۰ داشته ایم و از این نظر جزو مناطق پیشرو در تهران بوده ایم.

شهردار منطقه ۲۰ اظهار داشت: در سال جاری سعی کردیم پرونده های چندین ساله را حل و فصل کنیم و ساخت و ساز و کلنگ زنی های خوبی در شهرری انجام شد و اعتقاد داریم این شروع کار است و با همکاری بین بخشی می توان اقدامات جهادی در حوزه مسکن داشته باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت ها در حوزه ورزش گفت: مجموعه شهرسالم ۲ تکمیل شده و به زودی افتتاح می شود و ۱۰ مجموعه ورزشی متعلق به سازمان ورزش شهرداری تهران در سال جدید به منطقه واگذار می شود تا در اختیار نوجوانان و جوانان شهرری قرار گیرد.

ناظم رضوی درخصوص فرونشست زمین گفت: در شهرری میزان دبی آب های زیرزمینی نسبت به مناطق دیگر تهران بهتر بوده است و طبق گزارش سازمان مدیریت بحران شهرداری، فرونشست در این منطقه نیز وجود داشته و به نسبت دیگر مناطق شهر تهران وضعیت بهتری در این حوزه داریم.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه یکی از سیاست های شورای اسلامی شهر تهران کاهش فاصله شمال و جنوب شهر بوده است گفت: اولویت اصلی بودجه ریزی سال ۱۴۰۲ در شورای شهر، با تخصیص بودجه به مناطق جنوبی از جمله منطقه ۲۰ انجام شده است و امید است در راستای اجرای پروژه ها و سازندگی شهر اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام

۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 33910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =