ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی با مشارکت شهرداری تهران/نیکزاد: هیچ پروژه‌ای متوقف نشده است

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به ساخت ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد با مشارکت شهرداری تهران، گفت: ساخت مسکن در حاشیه شهرهای زاهدان و چابهار در حال انجام است.

به گزارش شهر، اکبر نیکزاد با بیان اینکه یکی از اهداف تاسیس این بنیاد ساخت مسکن برای محرومین است، اظهار کرد: تفاهم‌نامه سه جانبه بین بنیادمسکن، بسیج سازندگی و کمیته امداد امام در خصوص ساخت ۴۰هزار واحد امضا شده است. 

وی افزود: تفاهم‌نامه دیگری بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان با مضمون ساخت ۲۰هزار واحد برای اقشار کم درآمد جامعه به امضا رسیده است. بنیاد مستضعفان برای هر واحد ۵۰میلیون بلاعوض، ۲ تن میلگرد و ۱۰ تن سیمان رایگان تامین کرد تا هزینه نهایی برای متقاضیان واقعی و واجد شرایط کاهش یابد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه ۲۰هزار واحد ادامه داد: اوایل سال این تفاهم‌نامه منعقد شد و درحال حاضر ۱۰هزار واحد به صورت کامل تحویل و به بهره‌برداری رسیده است. ۱۰هزار واحد باقی‌مانده تا خردادماه سال آینده تحویل خواهد شد. 

نیکزاد با اشاره به بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل و زلزله به عنوان یکی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: ۲۳ستاد بازسازی در کشور داریم. ۵۳ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده ناشی از بلایای طبیعی نیز در حال بازسازی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: بنیاد مسکن با اقداماتی مانند پیگیری وام‌های بلاعوض، تشکیل پرونده بازسازی، آواربرداری و تهیه مصالح به عنوان حلقه اتصال میان مردم آسیب‌دیده با ‌دولت، نهادها و گروه‌های جهادی است. 

نیکزاد درباره پروژه مشترک ساخت مسکن مددجویان بین «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی»، «کمیته امداد امام خمینی (ره)» و «بسیج سازندگی» انجام می‌شود اظهار کرد: جلسات مرتبط با روند ساخت این پروژه با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود. ۲۳هزار واحد از این پروژه به تازگی افتتاح شده است و هر ماه تعداد قابل توجهی افتتاح و تحویل خواهد شد. 

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه پروژه متوقف شده نداریم، عنوان کرد: برخی از واحدهایی که کلنگ‌زنی آن‌ها با حضور شهردار تهران صورت گرفته و بقیه واحدهایی که در بافت‌های فرسوده قرار دارد در حال ساخت هستند. هیچ کدام از پروژه‌ها توقف نخواهند داشت. در تهران ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد در حال ساخت داریم. شهرداری تهران بابت ساخت مسکن به ویژه با اولویت طبقات کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده مصمم است.

نیکزاد با اشاره به همکاری ۱۵ساله با شهرداری تهران در حوزه ساخت و گسترش مترو ادامه داد: ماه گذشته با سرمایه‌گذاری ۴۵۰۰میلیارد تومان کارشناسی‌ها برای بهره‌برداری و تکمیل خط ۴ مترو تهران صورت گرفته بود که با نظارت شهردار در حال تکمیل است. این اقدامات با همکاری‌های خوب بین شهرداری و بنیاد مسکن صورت گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر بازسازی بافت‌های فرسوده در شهرهای مختلف ایران عنوان کرد: در حاشیه شهر زاهدان، چابهار، حاشیه بندر امام که به تازگی دچار سیل شد و ۵ هزار خانواده دچار آسیب شدند درحال نوسازی هستیم. همچنین در زابل و تعدادی از شهرها مطالعات لازم صورت گرفته با مصوبه دولت شروع به کار خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 34008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =