شیرین‌ترین خاطره‌ام از عید، آغوش گرم مادربزرگم است/ تحول بزرگ حوزه حمل و نقل شهر تهران در سال ۱۴۰۲

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعتقاد دارد، شیرین ترین خاطره ای که از عید به یاد دارد، از دوران کودکی و از مادر بزرگش بوده است.

به گزارش شهر؛ حمل و نقل و ترافیک جزو حیاتی‌ترین معاونت‌های شهرداری تهران است و اهمیت آن به قدری بالاست؛ که سال آینده مطابق مصوبه شورای شهر تهران حدود نیمی از ارقام بودجه به این معاونت تخصیص پیدا کرده است. در روزهای پایانی ۱۴۰۱ با جلال بهرامی مصاحبه کردیم؛ در این مصاحبه با جلال بهرامی که کمتر  اهل گفت‌وگو با رسانه‌هاست بیشتر پاسخگوی سوالات عیدانه ما بود اما با این وجود وی در پایان مصاحبه خبرهای خوشی از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در سال ۱۴۰۲ داد متن مصاحبه شهر با بهرامی در ادامه از نظر شما می گذرد:

شیرین‌ترین و خاطره انگیزترین عیدی‌تان در دوران کودکی‌ چه بوده‌است؟

شیرین‌ترین عیدی که در ذهنم مانده و حسرتش را میخورم آغوش گرم مادربزرگم است که دیگر این آغوش قابل تجدید نیست.
 
 امسال خودتان به اقوام عیدی چه می‌دهید؟

نیت کرده‌ام قرآن و دیوان حافظ را کنار دستم بگذارم و به نیت هر نفر یک بیت شعر و آیه‌ای از قرآن را روی کاغذ به عنوان توصیه‌ای برای زندگی‌ بنویسم البته عیدی هم خوب می‌دهم و از این لحاظ کم نمی‌گذارم(باخنده).

لحظه سال تحویل معمولا کجا هستید؟

سال تحویل عموما پیش پدر و مادر خودم و پدر و مادر همسرم بودیم، متاسفانه والدین همسرم فوت کرده‌اند و الان سال تحویل پیش والدین خودم هستیم پدرم بیمار و بستری در خانه است و شما نیز برای شفا و بهبودیش دعا کنید.

در تعطیلات نوروز سفر می روید؟

بله به شهر پدری‌ام کرمانشاه می‌رویم.

به هنگام تحویل سال تحقق چه آرزویی را از خدا می‌خواهید؟

آرزوی خودم به جز داشتن توفیق خدمت برای مردم و عاقبت بخیری خانواده‌هاست، به نظرم حیف است که آدم در بستر از دنیا برود، بهترین حالت مرگ شیوه‌ای‌ است که انسان بتواند آن دنیا سرش را بالا بگیرد.

در خانه تکانی‌های عید به همسرتان کمک می‌کنید؟

من دیروز سه ساعت شیشه تمیز کردم و بالکن را شستم البته مورد قبول واقع نشده امروز همسرم خودشان دوباره خانه را تمیز کردند؛ من واقعا نمی‌رسم در خانه کار کنم و همسرم نیز خداروشکر اجازه کار به من نمی‌دهند.
                                                                         

به عنوان سوال پایانی، در حیطه حوزه حمل‌ونقل و ترافیک چه اتفاقات مثبتی قرار است سال ۱۴۰۲ در شهر تهران به وقوع بپیوندد؟

اتفاقی که در بودجه ۱۴۰۲ شهر تهران با همت شهردار تهران و اعضای شورای شهر رقم خورده‌ به لحاظ مدیریتی نادر است. امسال بیش از ۴۵ درصد  و با درنظر گرفتن تبصره‌ها حدود ۵۰ درصد بودجه شهر تهران به معاونت حمل و نقل و ترافیک تخصیص پیدا کرده‌است؛ این معاونت چند قسمت دارد یک قسمت آن متوجه همین کارهای عمرانی است که در شهر انجام می‌شود و یک قسمت دیگر هم مربوط به تجهیزات، ماشین آلات و توسعه مترو می‌شود انشاالله اگر شهروندان عزیز کمک کنند و درآمد ما محقق شود سال آینده توسعه اتوبوس، تاکسی و ون را خواهیم داشت؛ همچنین ۷۹۰ واگنی که دولت کمک کرد(تا در اختیار مترو تهران قرار گیرد) و پرداخت آن نیز انجام شده‌ است؛ سال بعد ماهیانه تحویل می‌گیریم. به دنبال این هستیم  از ۲۰ میلیون سفر روزانه در سطح شهر تهران ۵۰ درصد آن به بخش حمل‌ونقل عمومی تا سال ۱۴۰۴ منتقل شود نقطه آغاز و شتاب این کار نیز سال ۱۴۰۲ است.
انتهای پیام/
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۶
کد خبر: 34047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =