«دهکده بهار ایران در شهر خوبی ها» پذیرای میهمانان نوروزی منطقه ۲۰ است

شهردار منطقه ۲۰ از برگزاری «دهکده بهار ایران در شهر خوبی ها» همزمان با فرارسیدن نوروز باستانی ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان در بوستان حضرت ولیعصر (عج) فرهنگسرای ولاء خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد ناظم رضوی گفت: در راستای گرامیداشت آیین‌های نوروز باستانی و ایام ماه مبارک رمضان، ویژه‌ برنامه‌های متنوعی با عنوان «دهکده بهار ایران در شهر خوبی ها» در قالب جنگ شادی با اجرای گروه‌های آکروبات، سرود و تواشیح، موسیقی تک نوازی، شعبده بازی، مولودی خوانی در ایام نوروز از ساعت ۲۰ لغایت ۲۲ در این بوستان برگزار می‌شود.

ناظم رضوی جشن های بهار ایران تا ۱۷ فروردین ماه در شب های ماه مبارک رمضان برپاست، افزود : غرفه ها و ایستگاه های مشاغل خانگی، ورزش و تندرستی، سلامت و کودک و نوجوان به منظور ارائه خدمات به شهروندان و علاقمندان در این بوستان برپا شده است.

او با اشاره به استقرار ایستگاه های راهنمای مسافران نوروزی گفت: غرفه های راهنمای مسافران نوروزی با هدف ارائه خدمت و اطلاع رسانی به گردشگران در میدان حضرت عبدالعظیم (ع)، میدان هادی ساعی، میدان معلم، آرامگاه شیخ صدوق(ره) و ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برپاشده است.

ناظم رضوی با بیان اینکه ایستگاه های راهنمای مسافر از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ به شهروندان خدمات ارائه می د هند، افزود: در این غرفه ها پوستر و نقشه های مسیرهای گردشگری اماکن تاریخی و مذهبی ری، بسته های معرفی و تخفیف مراکز دیدنی شهر تهران از جمله اماکن تاریخی، مذهبی، موزه ها و ظرفیت های گردشگری طبیعی تهران به مسافران نوروزی عرضه می شود.

شهردار منطقه اظهار داشت: در ایام نوروز کارناوال شادی و نشاط نوروزی با هدف افزایش نشاط اجتماعی با اجرای برنامه های شاد و متنوع و نمایش آیین های اصیل همراه با ساز و نوای محلی در محلات برگزار می شود.

او بیان کرد: برنامه های شاد فرهنگی از جمله کارناوال عمو نوروز، سفره هفت سین، اجرای موسیقی های نوروزی، نمایش فرهنگ ها و آداب و رسوم اقوام ایران زمین و نمایش عروسک های نوروزی، بخشی از برنامه های نوروزی کارناوال نوروزی بود.

ناظم رضوی با اشاره به وجود آثار تاریخی و مذهبی ری؛ اکران تصاویر معرفی اماکن گردشگری ری در تلویزیون های شهری و ورودی اماکن تاریخی و مذهبی، برگزاری تورهای ری گردی در قالب دوچرخه سواری و اتوبوس گردشگری شبانه را از دیگر برنامه های ایام نوروز برشمرد.

شهردار منطقه ۲۰ اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران بومی ری شامل غرفه های گلیم بافی، منبت، سفال، شیشه گری، ترمه دوزی، دوخت های سنتی، سوغاتی های خوراکی همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به مدت ۱۴ روز در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در معرض بازدید علاقه مندان قرار دارد.

انتهای پیام/

۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 34060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =