منظر شهری منطقه ۲۰ به بیش از ۶ هزار مترمربع فرش گل رنگارنگ مزین شد

در آستانه سال نو و در راستای اجرای طرح استقبال از بهار بزرگراه ها، میادین و فضاهای سبز منطقه ۲۰ به ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع فرش گل مزین شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ٢٠؛ سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه گفت: در آستانه فصل بهار ۶هزار و ۵۰۰مترمربع فرش گل و ۲۰۰ عدد گلجای با کاشت گل های فصلی در بدنه بزرگراه ها، میادین و فضاهای سبز منطقه اجرا شد.

ناظم رضوی با بیان اینکه ارتقاء کیفیت فضای سبز، تلطیف هوا و برخورداری فضاهای شهری از منظری زیبا در آستانه فصل بهار از اهداف اجرای بهسازی فضاهای سبز است، افزود: نصب و کاشت گلجای و اجرای فرش های گل با استفاده از ۲۱۵ هزار گلدان نشائی کالانکوآ، اطلسی، سینره، شب بو، استئوسپرموم و پیاز لاله و ۵۰ هزار جعبه نشاء بنفشه، همیشه بهار و میمون با نقوش مختلف در موقعیت‌های پل صارمی، بزرگراه امام علی (ع)، پل بهشتی، میدان شهرداری، میدان نماز، میدان فرمانداری و میدان بروجردی گسترده شده است.

او کاشت ۱۵هزار پیاز گل لاله در میادین اصلی، اجرای عملیات واکاری حدود ۱۶۰هزار درختچه در فضاهای سبز، توزیع بیش از ۱۵هزار اصله نهال بین شهروندان و اجرای عملیات هرس ۲۱هزار اصله درخت را از جمله اقدامات انجام در راستای بهسازی و زیباسازی فضاهای سبز عنوان کرد و افزود: در همین راستا عملیات اجرایی احداث فضای سبز ۳.۵ هکتاری در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) در حال انجام است.

ناظم رضوی با اشاره به کاشت درختان مثمر و غیر مثمر در انتهای خیابان مدرس در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تصریح کرد: در آستانه سال نو به منظور ایجاد فضایی مفرح و باطراوت برای شهروندان، نصب گلجای و کاشت گل های الوان در رفیوژ ها، میادین و معابر منتهی به حرم انجام می شود.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه منطقه ۲۰ با سرانه فضای سبز ۲۱مترمربع و تعداد عرصه های جنگلکاری از مناطق شاخص است، اضافه کرد: ایجاد سلامت کده و شهرک گلخانه ای در بوستان ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 34061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =