ایمنی انبار نفت شهران، اولویت اصلی  موضوعات کمیته ایمنی منطقه ۵ است

بازدید شهردار منطقه ۵ از انبار نفت شهران با گنجایش ذخیره ۲۲۰ میلیون لیتری سوخت انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ ،بازدید و نشست صمیمانه شهردار،معاون امور شهری و فضای سبز، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی،رییس ستاد بحران و شهردار ناحیه ۱ شهرداری منطقه ۵ از انبار نفت شمالغرب تهران برگزار شد.

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ در جریان این نشست گفت: انبار نفت شمالغرب تهران به وسعت ۲۲/۵ هکتار و ظرفیت ذخیره سازی ۲۲۰میلیون لیتر بالغ بر ۳۷ درصد بنزین بخش های شمالی و شمالغربی استان تهران به شعاع ۱۳۵ کیلومتر از حدفاصل صفادشت در شهریار تا جایگاه سوخت ولنجک را تامین می‌کند.

شریفی ادامه داد: این انبار تنها با ۲۰ درصد ظرفیت و تاب آوری یک ونیم روز در حال خدمت رسانی است و به صورت شبانه روز با ۹۶ دستگاه نفت کش و جمعا ۱۸۵ نفر پرسنل خدمات رسانی می‌کند.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: بنزین این مجموعه از تاسیسات نفتی ری با خط لوله ای ۱۴ اینچی انبار وارد و فراورده هایی مانند بنزین و نفتگاز با اکتان ۸۸ به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

وی تاکید کرد: انبار نفت شهران با مخازنی غول پیکر درست در بطن بافت مسکونی شمال غرب تهران در محله شهران قرار گرفته و هر روز حدود سیصد تانکر سی هزار لیتری حمل سوخت از ابر مخازن این انبار نفت بارگیری می‌کنند و سپس از وسط بافت مسکونی عبور می کنند. با این شرایط ایمنی انبار نفت شهران ، اولویت اصلی موضوعات کمیته ایمنی منطقه ۵ است.

گفتنی است پس از این نشست مدیریت شهری از مسیر جایگزین تردد نفتکش های توزیع سوخت از اتوبان باکری بازدید کرد.

انتهای پیام/

۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 34068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =