بازنگری قرداد کیوسک‌داران تهران در گروی مصوبه شورای شهر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اجاره ۴۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی برای کیوسک های مطبوعات و گل در تهران، از بازنگری قرداد کیوسک داران تهران خبر داد و گفت: انعقاد قراردادهای جدید در گروی مصوبه شورای شهر تهران خواهد بود.

به گزارش شهر، سعید بیگی درباره وضعیت دکه‌های مطبوعات در تهران با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای لغو امتیاز دکه‌های مطبوعات شهر تهران وجود ندارد، تصریح کرد: آخرین قرارداد کیوسک‌ها مربوط به ۳۰ سال پیش بود. بر همین اساس با توجه به تکلیف شورا و مدیریت شهری نسبت به بازنگری و به روز رسانی قرارداد آنها اقدام کردیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعا ۱۲۰۰ کیوسک در تهران وجود دارد که با دو اتحادیه کیوسک داران جراید و کیوسک داران گل کار می کنند، افزود: در نهایت با  این دو اتحادیه برای بروزرسانی قراردادها به تفاهم رسیدیم و اجاره بها به شورا ارسال شده که در صورت تصویب وارد انعقاد قرارداد خواهیم شد و بسیاری از مشکلات در قالب قراردادها حل و فصل می‌شود.

بیگی ادامه داد: با توجه به کاهش فروش جراید مقرر شده تا برخی از این دکه‌های روزنامه تغییر رسته بدهند و به صنایع دستی و کتاب‌فروشی تغییر پیدا کنند که معیشت آنها تأمین شود و در این راستا نظارت توسط شهرداری و اتحادیه در کنار یکدیگر انجام می‌شود تا تخلفاتی همچون سد معبر نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در خصوص اجاره‌ای که باید به شهرداری تهران از سوی این دکه‌ها پرداخت شود، گفت: بین ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان اجاره‌ای است که این دکه‌ها به شهرداری تهران می‌پردازند.

وی در خصوص انتقال کیوسک‌ها نیز گفت: ۳۰ سال پیش کیوسکی در جایی قرار گرفته و امروز موجب بسته شدن معبر شده، لذا با نگاه حل مشکل ترافیکی این انتقال‌ها در تهران انجام می‌شود. تبلیغات روی کیوسک‌ها نیز جزو حقوق شهرداری است و بخشی از هزینه‌های شهرداری را به واسطه اخذ اجاره‌های پایین از کیوسک‌ها جبران می‌کند. البته تخفیفاتی برای خود کیوسک داران در حوزه تبلیغات را در نظر می‌گیریم و این کار به سازمان زیباسازی به عنوان پیمانکار تخصصی سپرده شده است.

وی در مورد المان کیوسک‌ها نیز تاکید کرد: موضوع به سازمان زیباسازی سپرده شده و با چند شرکت صحبت شده که امیدواریم در سال آینده با توجه به نیازهای محدوده کیوسک‌ها و شهر تهران شاهد ورود کیوسک‌های جدید به شهر تهران باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 34134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =