۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 34148
تبلور همدلی ملی در میدان آزادی

همزمان با ایام نوروز، اقوام ایرانی با آیین و رسومات نوروزی در میدان آزادی میزبان شهروندان تهرانی هستند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اشاره به پیشینه کهن و تنوع فرهنگی و قومیتی در ایران گفت: کشورمان ایران  از گذشته دور تاکنون مهد اقوام مختلف و فرهنگهای گوناگون بوده است. همان‌طور که در صفحات تاریخ  شاهد رشادتهای اقوام مختلف ایرانی در حفظ و صیانت از این مرزو بوم بوده‌ایم، به جرات می توان  این تنوع و تکثر را ظرفیت و نعمتی بی تمثیل دانست.

وی افزود: این تنوع قومی سبب شده تا در هر منطقه و اقلیم جغرافیایی کشورمان شاهد آیین و رسومات مختلفی باشیم. لذا شهرداری منطقه ۹ در راستای معرفی  فرهنگ و سنتهای مختلف اقوام ایرانی در ایام نوروز ویژه‌ برنامه‌های متنوعی با عنوان " دهکده بهار ایران"  در میدان آزادی برگزار می‌کند. از جذابیتهای خاص این برنامه حضور اقوام ایرانی در سیاه چادرهای عشایری با لباس و گویش محلی، جشنواره غذاهای محلی، سوغات و صنایع دستی با همراهی موسیقی محلی  است که خوشبختانه با استقبال چشمگیر شهروندان تهرانی مواجه شده است.

مرتضوی تاکید کرد: اقوام مختلف ایرانی در میدان آزادی که نماد هویت ملی است با نوای محلی خود سرود همبستگی را در جان آحاد شهروندان طنین انداز می کنند که خود  جلوه‌گر همبستگی و  اتحاد ملی است.

برنامه هایی نظیر؛ شهر بازی پرتابل، کارگاه‌های خلاقیت و بازی vr برای کودکان،   جنگ شادی با حضور خواننده‌ها و گروه‌های آکروبات باز، اجرای گروه های تواشیح، نقالی خوانی و شاهنامه خوانی  در ایام نوروز از یکم تا هفدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ لغایت۲۴ در میدان آزادی در حال برگزاریست.

انتهای پیام

۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 34148

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =