نوروز فرصتی بسیارخوب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران است

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، اظهارداشت: مجموعه فعالیت‌های ستادگردشگری شهرداری تهران امسال با یک نگاه ویژه و کمیت و کیفیت بسیار بهتر در مقایسه با سال‌های گذشته درحال اجرا است.

 مهدی امیری در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: فعالیت‌های ستاد گردشگری تاثیر بسیار زیادی در معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر تهران به ویژه جاذبه‌های ناشناخته دارد.

وی افزود: ظرفیت‌های گردشگری تهران نسبت به بسیاری از شهرستان‌ها بیشتر است اما متاسفانه این ظرفیت‌ها، کمتر معرفی شده است. ایام نوروز فرصت مناسبی است تا  شهروندان تهران و هم میهمانان نوروزی با جاذبه‌های گردشگری شهر تهران بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، ادامه داد: ستاد گردشگری شهرداری تهران با رویکرد فرهنگی و اجتماعی، می‌تواند با بهره‌گیری از این فرصت تهران و جاذبه های گردشگری این شهر را به صورتی بهتر به شهروندان و میهمانان نوروزی معرفی کند.

امیری یکی دیگر از اقدامات بسیار خوب ستادگردشگری شهرداری تهران، تجمیع ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: همه بخش‌های مختلف شهرداری با محوریت ستادگردشگری با تمام توان و ظرفیت‌های خود در کناریکدیگر قرار گرفته‌اند تا بتوانند خدمات ارزنده و شایسته‌ای را به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه کنند.

وی درباره فعالیت‌های اداره‌کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، تاکید کزد: برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع و مختلفی با رویکرد کودکان و نوجوانان درنظرگرفته‌ایم. این برنامه‌ها در ذیل عنوان «بهار ایران» و با عنوان «بهار در بهار» تعریف شده است.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، گفت: در برنامه‌های ویژه ایام نوروز، سه ویژه برنامه با عنوان «سال نو قصه های نو» داریم. برنامه اول در راستای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و سنن اقوام مختلف با بهره‌گیری از ۱۰ عروسک غول پیکر با پوششی از اقوام مختلف، است. این عروسک‌ها در ایام نوروز در مناطق مختلف و اماکن پرتردد شهر تهران حضور دارند و به اجرای برنامه‌های خود می‌پردازند.

وی افزود: برنامه دوم «چرخ بهاری» با حضور عروسک‌های قصه‌گو است. این عروسک‌ها نیز به صورت گردشی در مناطق می‌چرخند و برنامه‌های آموزشی با موضوع‌های آداب و اخلاق شهروندی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند. سومین برنامه با حضور عروسک‌های فیلم لوپتو است که این برنامه هم به صورت گردشی در اماکن پرتردد و اماکن  ویژه شهر تهران، اجرا می‌شود.

امیری درباره فعالیت‌های اداره‌کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران درباره برنامه های ماه‌ رمضان یادآور شد: در این ماه ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله پویش رمضانی «بهاراولی‌ها» و «قنوت غنچه‌ها» به همراه توزیع ویژه‌نامه‌ «سلام ماه خدا» در مناطق ۲۲ گانه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
 

۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 34156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =