گروهی گردشگران از فرهنگسرای امام (ره) در برنامه جماران گردی بازدید کردند

گروهی از گردشگران طی برنامه جماران گردی که از سوی گروه گردشگری پرسه های شهری برگزار شد از فرهنگسرای امام (ره) در ایام نوروز بازدید کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای امام (ره) روز یکشنبه ۶ فروردین تعدادی از گردشگران از سوی گروه گردشگری پرسه‌های شهری از فرهنگسرای امام (ره) که در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی با عنوان عمارت امیرسلیمانی شناخته می‌شد، بازدید کردند. 

در این برنامه که به منظور روایت‌گری، خوانش تاریخی و عکاسی برگزار شد، رضا مختاری اصفهانی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر به عنوان روایتگر تاریخچه مختصری از عمارت امیرسلیمانی و به ویژه مالک آن، امیرسلیمانی مشیرالسلطنه را برای بازدیدکنندگان بیان کرد. 

وی در این بازدید بیان کرد که این بنا که به عنوان عمارت امیرسلیمانی شناخته می شد، متعلق به یکی از رجال اواخر قاجار به نام امیرسلیمانی مشیرالسلطنه بود که در اواسط عمر خود به فرقه دراویش نعمت الهی پیوست و علاوه بر اینکه از نمایندگان انتصابی مجلس دوم سنا بود، اقدامات خیریه فراوانی از جمله ساماندهی به وضعیت حجاج ایرانی در عربستان و ایجاد کمیسیون حج برای رفاه حجاج ایرانی انجام داد و بخشی از اراضی شرق تهران با عنوان سلیمانیه یا اصفهانک نیز متعلق به ایشان بود. 

گردشگران در این برنامه از تمامی بخش های فرهنگسرای امام (ره) که با عنوان عمارت تاریخی امیرسلیمانی نیز شناخته می شود و عمارت خسروشاهی که در حال حاضر  سرای محله جماران می باشد و همچنین عمارت علم  بازدید کردند.

انتهای پیام/

۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 34180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =